شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امام جمعه رقیب هیچ مسئولی نیست، بلکه به عنوان محور وحدت، پدرگونه باید همه مردم و مسئولان را در کنار هم جمع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، نسبت به مطالعه خطبه فدکیه و سخنان حضرت زهرا(س) سفارش کرد و اظهار داشت: مراقبت از جریان نفاق از سفارشات حضرت زهرا(س) بود که امروز نیز باید مراقب آن باشیم، چرا که جریان نفاق آن روز، عاشورا را رقم زد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای در موقعیت‌های حساس، تصمیم درست نگیرد و دچار غفلت شود، سرنوشت بدی در انتظارش خواهد بود، گفت: بسیاری از گرفتاری‌های امروز نتیجه تصمیمات اشتباهی است که در گذشته به موقع اتخاذ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه همیشه و در همه حال دغدغه مردم را دارند، مطرح کرد: شهادت می‌دهم ائمه جمعه استان در جلسات با مسئولان، مشکلات و دغدغه‌هایی که مردم مطرح می‌کنند را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئولیت شرعی ائمه جمعه مطالبه‌گری و حلقه وصل بین مردم و مسئولین است، یادآور شد: امام جمعه، مسئولیت اجرایی ندارد، اما در رأس وظایف او، توجه به مسایل فرهنگی است.

وی راه حل موفقیت در عرصه فرهنگی را همراهی و همگامی همه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: باید بدانیم همه ما مسافران یک کشتی هستیم و وظیفه همه ما خدمت به مردم است، بنابراین اگر فرمانداری موفق شود، یعنی امام جمعه موفق شدن است و بالعکس و لذا شاید عناوین متفاوت باشد اما فرقی در اهداف وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: متأسفانه در شهرستان بهار با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که برای رفع آن لازم است تا همه در کنار هم انسجام داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جمعه رقیب هیچ مسئولی نیست، بلکه ائمه جمعه محور وحدت در منطقه خود می‌باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه یک امام جمعه این است که همانند یک پدر همه مردم و مسئولان را در کنار هم، برای دستیابی به اهداف موجود جمع کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha