یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: دقت در مضامین خطبه حضرت زهرا(س) بسیاری از شبهات امروز را حل و برطرف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در دفتر امام جمعه چغادک با تسلیت ایام فاطمیه گفت: دقت در مضامین خطبه حضرت زهرا(س) بسیاری از شبهات امروز را حل و برطرف می کند.

وی با تأکید بر خواندن خطبه فدکیه افزود: در این خطبه حکمت بسیاری از احکام الهی به خوبی تبیین شده مثلاً فلسفه و حکمت وجوب نماز، حکمت وجوب روزه، حکمت وجوب زکات، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا در این خطبه بیان شده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در واقع این خطبه دوره فشره ای از معارف دین اسلام را در خود جای داده است، مثلاً در مورد حکمت وجوب نماز، می فرماید خداوند نماز را واجب کرد تا شما را از تکبر و خود بزرگ بینی پاکسازی کند.

حجت الاسلام خدری گفت: تکبر رذیله اخلاقی بسیار خطرناکی است که انسان را به گمراهی می کشاند؛ خودبزرگ بینی ارثیه ابلیس است و انسان باید این صفت را در خود اصلاح کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حضرت زهرا(س) پرچمدار جهاد تبیین است گفت: اسلام ناب توسط حضرت زهرا (س) و بقیه ائمه(ع) به ما منتقل شد و با خون شیعه رنگین گشت تا امروز این چنین به دست ما رسیده است.

امام جمعه چغادک گفت: اهل بیت(ع) از همه فرصت‌ها استفاده می‌کردند تا مردم را روشن کنند همچون حضرت فاطمه (س) خطبه فدکیه را در زمانی که همه خلفا و اصحاب بودند، خواندند؛ خطبه‌ای که پر از معارف دینی اسلام ناب محمدی(ص) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha