شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه / حجت الاسلام صالحی گفت: سیاستمداران غرب و حتی برخی از داخلی‌ها، آن روز از تمام شدن جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند و آرزوی باطل خود را نزدیک می‌دیدند، اما غیرت ملی و دینی پر رنگ‌ترین جلوه‌ای بود که در سال ٨٨ وارد شد و صحنه را مجددا به نفع ارزش‌های اسلام تغییر داد و یوم الله ٩دی شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: در ابتدای خطبه همام امیرالمومنین(ع) به نکته مهم و اساسی اشاره می‌کند که اهل تقوا، اهل فضایل هستند، نه اینکه گاهی فضیلتی از ایشان صادر می‌شود و زمان‌هایی هم فاقد فضیلت هستند.

وی افزود: اینکه می‌گویند فلان شخص انسان مهربانی است، یعنی صفت مهربانی از قلب و باطن او ظاهر می‌شود و این نکته در او نهادینه است، یا اینکه انسانی چشم پاک است، به این معنا است که او در محافظت چشم از آلودگی حساس است.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: برخی از مدیران نیز وقتی گفته می‌شود یک مدیر جهادی و انقلابی است، باید ترجیح او منافع مردم باشد و از هیچ کوششی فروگذاری نکند، یا از نشستن با فقرا و بی‌خانمان‌ها ابا نداشته باشد و کار را به دیگران واگذار نمی‌کند و این یک دُر گران بهاست.

وی گفت: یکی از فرازهای تربیتی خدای رحمان نسبت به بندگان خود که ممکن است به واسطه اشتغالات دنیوی دچار انحراف از صراط مستقیم شوند، یادآوری ایامی است که دست غلبه اراده او بر تمام عالم هویدا می‌شود و شکست و پوشالی بودن نقشه‌های شیطان را به دنبال دارد.

امام جمعه بندر خمیر عنوان کرد: از جمله این ایام الله، روز ٩ دی سال ٨٨ است که یک بار دیگر در عمر با برکت انقلاب اسلامی، تجلی‌گاه این غلبه و اراده ملت مومن به ارزش‌های الهی بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب، به عنوان قلب تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفت.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: سیاستمداران غرب و حتی برخی از داخلی‌ها، آن روز از تمام شدن جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند و آرزوی باطل خود را نزدیک می‌دیدند، اما غیرت ملی و دینی پر رنگ‌ترین جلوه‌ای بود که در سال ٨٨ وارد شد و صحنه را مجددا به نفع ارزش‌های اسلام تغییر داد و یوم الله ٩دی شکل گرفت.

خطیب نماز جمعه خمیر اضافه کرد: در همین حوادث اخیر هم وقتی همه پیاده نظام دشمن در داخل و خارج به میدان آمدند و هزینه‌های جانی و مالی را بر روی دست کشور گذاشتند اما مردم در تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در سراسر کشور استوارتر از همیشه ظاهر شدند و دفاع از ارزش‌ها را اولویت اول خود خواندند و صف خود را از بدخواهان جدا کردند.

حجت الاسلام صالحی ابراز داشت: البته در همین تشییع و مراسم استقبال از شهدا انتظار از مسئولان بیشتر بود که شانه خود را مفتخر به تابوت شهید کنند، اما بی‌توجهی و سهل اندیشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای برای بهره‌مندی خود از سفره انقلاب زبان گزافه گویی دراز می‌کنند، اما برای دفاع از جمهوری اسلامی و شهداء که می‌رسد لکنت زبان می‌گیرند و قدم‌هایشان ضعیف می‌شود.

امام جمعه بندر خمیر تصریح کرد: از مسئولان امر خواهانیم با تحلیل واقع بینانه و جدی، صف این گونه افراد هم‌صدا و هم گام با دشمن را از مردم جدا کنند و پاسخ بجا به آنها داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha