سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ل

حوزه / امام جمعه قمصر، گفت: بنده شاید نتوانم بگویم مشکل کجاست، اما عملکرد مسئولان رضایت بخش نیست و دولت هر چه سریعتر باید به اصلاح نقاط ضعف بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و با اشاره به سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و دومین سالروز ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) با وجود همه سختی‌ها و محرومیت‌ها زیبا زندگی می‌کرد.

وی، به تأثیرگذاری روحیات ام‌البنین(س) در بین اقوام عرب اشاره کرد و یادآور شد: ۱۵ سال بعد از شهادت حضرت زهرا(س)، وقتی حضرت علی (ع) به برادرش عقیل فرمود، همسری برای من انتخاب کن که برایم فرزندانی شجاع بدنیا بیاورد، عقیل که طوایف و نسب‌های عرب را به خوبی می‌شناخت عرض کرد: با فاطمه کلابیه ازدواج کن که شجاع‌تر از پدرانش در بین عرب وجود ندارد.

امام جمعه قمصر، بر لزوم الگوبرداری جوانان از ازدواج حضرت علی(ع) با ام البنین(س) تأکید کرد و گفت: جوانان با الگوبرداری از زندگی حضرت ام البنین(س)، باید دقت داشته باشند به واسطه یک آشنایی اتفاقی و بدون توجه به خانواده و ویژگی‌های شخصیتی، اقدام به انتخاب و ازدواج نکنند.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: گریه سیاسی حضرت ام البنین (س) که دشمن سفاک و خونریزی مثل مروان حاکم مدینه را گریه می‌انداخت، نمونه‌ای از حضور اجتماعی یک زن مسلمان است.

امام جمعه قمصر، به بالا رفتن قیمت ارز و گرانی خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل فعلی گرانی، شبیه به رسانه‌ها و قلم بدستانی نیست که در دولت گذشته چشم بر نارسایی‌ها بسته بودند و به جای مردم و انقلاب فقط به منافع حزبی خودشان فکر می‌کردند و هر اتفاقی که در آن دولت‌ها می‌افتاد عین خیالشان نبود، اما امروز به هر بهانه‌ای جیق بنفششان بلند می‌شود و سیل انتقادات غیر منصفانه را نثار دولت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدعیان انقلابی‌گری به اسم حریت و آزادگی به جای بیان نقاط قوت دولت به ورطه بزرگ‌نمایی نقاط ضعف و بیانات احساسی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: جهاد واکسیناسیون، افزایش دیپلماسی اقتصادی در جهت مثبت شدن تراز تجاری کشور، ارتباط مفید و موثر با همسایگان، حضور فعال در بلوک بندی‌های جدید بین المللی شبیه بریکس و شانگهای، حضور فعال در بین مردم و راه‌اندازی صدها واحد تولیدی، بخشی از فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام کتابچی، بر لزوم تبیین نقاط ارزشمند و اقدامات دولت تأکید کرد و با بیان اینکه چرا عده‌ای از بیان نقاط قوت دولت غفلت می‌کنند، یادآور شد: اصلاح در بعضی امور، برکناری مدیران ضعیف باقیمانده از قبل در سطوح مختلف، عدم هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی، ضعف شدید مدیریت و فعالیت رسانه‌ای و ضعف شدید نظارت بر بازار که به عنوان یکی از انتقادات اصلی ما به دولت قبل هم بود، باید در دولت فعلی اصلاح شود تا باعث نشود بازار رها شود و هر کسی هر جنسی را به هر قیمتی که بخواهد، بفروشد.

امام جمعه قمصر، بر عملی کردن دستورات مقام معظم رهبری در اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: معظم‌له در این جلسه به دولت جدید فرمودند، "همت‌تان را متمرکز کنید بر اینکه یک بازسازی انقلابی و البته عقلانی و فکورانه در همه‌ عرصه‌های مدیریتی به‌وجود بیاید".

حجت الاسلام کتابچی، یادآور شد: بنده شاید نتوانم بگویم مشکل کجاست، اما عملکرد مسئولان رضایت بخش نیست و دولت هر چه سریعتر باید به اصلاح نقاط ضعف بپردازد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha