چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اراک

حوزه/ شورای هماهنگی جشنواره استانی گفتمان خدمت با حضور آیت الله درّی نجف آبادی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام و المسلمین هاجری، روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی جشنواره گفتمان استان مرکزی ضمن تأکید بر ضرورت گسترش گفتمان خدمت در برابر جنگ روانی و ترکیبی دشمنان و گفتمان سیاه‌نمایی آنها اظهار داشت: استان مرکزی دومین استان بعد از استان مازندران است که جشنواره گفتمان خدمت را برگزار می‌کند.

وی جشنواره گفتمان خدمت را پیگیری و اجرای یکی از مطالبات راهبردی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: نکته ای که در مورد جهاد تبیین وجود دارد، این است که اگر خدمتی انجام دادید اطلاع رسانی کنید که این کار هیچ منافاتی با اخلاص ندارد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره گفتمان خدمت، اهداف برگزاری این جشنوارها را   ۱- معرفی و تقدیر از مجاهدت های خاموش که توسط طلاب و روحانیون انجام میشود. ۲- تبادل و انتقال تجارب به استان‌های دیگر ۳- ایجاد ارتباط و ایجاد شبکه خوبان برای هم افزایی و کمک به دیگران حتی بعد از برگزاری جشنواره،  معرفی کرد .

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در ادامه افزود: در این جشنواره ۵۰ غرفه دایر می باشد که از گروههای جهادی و با حضور ۸۲۰ برادر و خواهرطلبه تشکیل شده است.

آیت الله درّی نجف آبادی، امام جمعه اراک هم در رابطه با برگزاری جشنواره گفتمان خدمت گفت: وقتی فردی کاری را برای خدمت به دیگران انجام می دهد اول از همه خود از بازتاب و نتیجه این کار خیر خوشحال می‌شود و طبق آیه قرآن این کار خیلی توسعه می‌یابد.

وی نیت و زبان پاک را مبارک دانست و گفت: آثار کار پاک برای خشنودی خدا ماندگار و فراگیر است و دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

امام جمعه اراک در ادامه کار خیر و ثواب را در جامعه مانند درخت تنومندی دانست که در تمام اقشار ریشه های مقاوم و با عظمت خواهد داشت و عنوان کرد : بذر پاکی و نیکی و خدمت باید در جامعه پاشیده شود تا خداوند برکات خود را جاری کند .

وی افزود: در راه خدمت به مردم باید ثابت قدم باشیم و نفس خود را از هوا و هوس و بخل و حسد آزاد کرده و تعلق نفس را قطع کرده و به جای آن عشق به خدا و خدمت فی سبیل الله را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان، ضمن استقبال از برگزاری جشنواره گفتمان خدمت، آن را در شرایط کنونی بسیار لازم و ضروری دانست و همه مسئولان و مدیران استان را به مشارکت جهادی برای برگزاری شکوهمند این رویداد فراخواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha