دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
محمود آبادی

حجت الاسلام محمودآبادی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین دیدگاه های اساتید حوزه و دانشگاه، گفت: این که دشمن دانشجو را برای توهین به احکام اسلام تحریک و یا سعی در اقناع جوان برای ایستادن مقابل نظام می کند، نشان دهنده آن است که از این وحدت ناراحت بوده و نمی خواهد وحدت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام سیدحسین محمودآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به این که همواره تخریب و تضعیف و انحراف مراکز علمی کشور هدف شوم دشمنان انقلاب و اسلام بوده، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه در حال حاضر دو مغز متفکر جامعه محسوب شده که اگر با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و از افتراق بین یکدیگر ممانعت کنند، جامعه ما جامعه علمی و پیشرفته خواهد بود و حرکت آن به سمت عمل به ارزش های الهی و انسانی پیش می رود.

وی افزود: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دانشمندان مخلص و مجهز به قدرت ایمان در جامعه است؛ دانشمندانی همانند شهید شهریاری، شهید فخری زاده و شهید احمدی روشن نمونه های از این دست هستند که بدون ادعا و خالصانه علم خود را در خدمت پیشرفت اسلام و ارزش های الهی و انسانی قرار دادند.

امام جمعه خمینی شهر با تأکید بر فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر ضرورت نزدیکی فکری و اندیشه ای حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: این دو مرکز باید علم و عمل و تهذیب را بالی بدانند که با یکی از آنها نمی توان پرواز کرد.

وی اضافه کرد: یکی از آثار و برکات حذف اختلافات بین حوزه و دانشگاه وحدت و انسجام ملی است، چرا که هر گاه حوزه و دانشگاه یک دیدگاه داشتند وحدت در جامعه برقرار بوده است و هر گاه دیدگاه متفاوت شده، دچار تفرقه و جدایی و مشکلاتی شده ایم.

حجت الاسلام محمودآبادی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین دیدگاه های اساتید حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: این که دشمن دانشجو را برای توهین به احکام اسلام تحریک و یا سعی در اقناع جوان برای ایستادن مقابل نظام می کند، نشان دهنده آن است که از این وحدت ناراحت بوده و نمی خواهد وحدت وجود داشته باشد؛ در حقیقت نشان دهنده تاثیرگذاری اتحاد حوزه و دانشگاه در جامعه است.

امام جمعه خمینی شهر افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی مانع از نهادینه سازی هویت دینی و انقلابی در دانشجویان و جوانان می شوند؛ تحریک جوانان برای توهین به روحانیت نشان از ترس دشمن از روحانیت و تاثیرگذاری حوزه های علمیه است.

وی تأکید کرد: اگر بصیرت بین جوانان و آحاد جامعه باشد، توطئه های دشمن خنثی می شود، چرا که به طور طبیعی جوانان فطرتی پاک داشته و دین و شریعت و حوزه علمیه مخالف فطرت انسان ها سخنی بیان نمی کند و احکام و معارف الهی باعث پیشرفت مادی و معنوی انسان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha