دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدکاظم سیدباقری

حوزه/ دبیر همایش حکمرانی اسلامی بیان داشت: حکمرانی اسلامی واژه ای مهم و جدید است که باید مورد توجه قرار گرفته و در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی اسلامی وارد عرصه حاکمیت اسلامی شود و نظام اسلامی نظامی بوده است که تلاش کرده تا همواره ناظر به مسائل و دشواری های گوناگون، راه خود را به سوی کارایی و کارآمدی بگشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم سید باقری دبیر همایش حکمرانی اسلامی در نشست خبری همایش حکمرانی اسلامی که صبح امروز در محل خبرگزاری رسا برگزار شد اظهار داشت: حکمرانی یکی از مباحث مهم و اثرگذار در چند دهه اخیر در ادبیات حاکمیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

وی در ادامه افزود: حکمرانی در جستجوی حل بحران در کشورهای متعدد بوده است و هرچند این تجربه اولین بار در کشورهای غربی در چالش توسعه به وجود آمده است؛ اما از آنجایی که حکمرانی خوب، ادبیاتی است که متعلق به فرهنگ و جغرافیای فکری غرب است در اندیشه اسلامی نیز مورد توجه و کاوش اندیشوران مسلمان و جهان اسلام قرار گرفته است و باید ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر همایش حکمرانی اسلامی بیان داشت: حکمرانی اسلامی واژه ای مهم و جدید است که باید مورد توجه قرار گرفته و در گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد تمدنی اسلامی وارد عرصه حاکمیت اسلامی شود و نظام اسلامی نظامی بوده است که تلاش کرده تا همواره ناظر به مسائل و دشواری های گوناگون، راه خود را به سوی کارایی و کارآمدی بگشاید.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقری در ادامه افزود: همایش ملی حکمرانی اسلامی در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار استاد موسویان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می شود.
دبیر همایش ملی حکمرانی اسلامی بیان داشت: این همایش به طور مشخص دارای چندین هدف می باشد که دستیابی به الگوی مطلوب اسلامی، تبیین ماهیت و مولفه های حکمرانی اسلامی، تحلیل و بررسی ابعاد حکمرانی اسلامی در نظام های معرفتی اسلام، تبیین و تجربه حکمرانی اسلامی در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر راهبردهایی که امامین انقلاب بیان کرده‌اند و نقد و بررسی حکمرانی خوب، از جمله این اهداف است.

وی در ادامه افزود: ابعاد گوناگون این همایش شامل حکمرانی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، حکمرانی اداری و مدیریتی در عرصه های گوناگون می باشد که مورد توجه قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید باقری ابراز کرد: در این همایش آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: در این همایش میزگردهای علمی با حضور حجج اسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا با موضوع امکان سنجی فقهی سازی اخلاق در حکمرانی اسلامی و نجف لک زایی با موضوع ابعاد سیاسی حکمرانی اسلامی و همچنین آقای محمود حکمت نیا با موضوع ابعاد حقوقی حکمرانی اسلامی تشکیل خواهند داد.

دبیر همایش ملی حکمرانی اسلامی در پایان بیان داشت: محورهای همایش حکمرانی اسلامی ماهیت و مؤلفه های ایرانی اسلامی، حکمرانی و نظام های معرفتی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام جمهوری اسلامی و حکمرانی مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha