دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/خانم دولتی گفت: تربیت فرزند، یک امر دائمی است نه یک امری که در طول یک یا چند جلسه یا حتی یا یک سال اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز نشست هم اندیشی اولیاء و مربیان پیش دبستانی فاطمة الزهرا سلام الله علیها(وابسته به حوزه علمیه) با حضور خانم غزاله دولتی از اساتید حوزه خواهران ساوه در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) این شهر برگزار شد.

در این جلسه خانم دولتی درباره جایگاه و اهمیت مقام مادر گفت: مادر بودن یک تجربه است که دائم در حال مواجه شدن با مسائل جدید و به روز میباشد.

وی به مسئله آموزش در زمینه تربیت فرزند پرداخت و بیان کرد: تربیت فرزند یک امر دائمی است نه یک امری که در طول یک یا چند جلسه یا یک سال اتفاق بیفتد.

دولتی در ادامه به بیان پنج اصل کارساز در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: برای تربیت فرزند نقطه شروعی نیاز است و این نقطه برای مادر این است که خود تربیت شده باشد. پس برای تربیت ابتدا باید از خود شروع کنیم تا به تربیت فرزند برسیم و این همان اصل اولیه است.

استاد حوزه خواهران به یک جمله کلیدی اشاره کرد که « فرزندان ما آنی نمیشوند که ما میخواهیم، آنی میشوند که ما هستیم.»

وی به اصل دوم اشاره کرد و تصریح کرد: اصل دوم این است که باید محکم و مقتدر و مهربان باشیم؛ اصل سوم: نوع درخواست های ما از بچه ها است که به ما اطلاعات میدهد و بچه ها از نوع درخواست ما میفهمند که چقدر جدی هستیم؛ اصل چهارم: مختصر و مفید صحبت کردن با بچه ها می‌باشد؛ اصل پنجم: در برابر نق زدن بجه ها تسلیم نشویم و نقطه ضعف نشان ندهیم که اگر این اتفاق بیفتد سبب کنترل والدین توسط فرزندان میشود.

دولتی در پایان به بیان راهکار عملی ازجمله دعا کردن در حق فرزندان، چهار رکعت نماز والدین برای آنها، احترام به والدین خود در حضور فرزندان و توسل به اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha