سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: تولید مقالات با هدف تضعیف دشمن و درگیری با نقطه‌های کانونی و فکری دشمنان و تقویت مبانی انقلاب اسلامی نیز نوعی جهاد است، البته تولید هر کتاب و مقاله‌ای جهاد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین امروز در بیست و دومین اختتامیه استانی همایش بین المللی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» در جمع مسئولان استانی و حوزوی در شهرستان گرگان، با تقدیر از مردم گرگان به جهت حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: امام خمینی(ره) احیاگر ناب اسلام محمدی(ص) بودند.

وی با بیان اینکه اسلام‌شناسی، انسان‌شناسی، تاریخ‌شناسی و زمان‌شناسی از خصوصیات امام خمینی(ره) بود، گفت: حضرت امام(ره) با تشخیص درست نقاط ثقل حقیقت توحید و اسلام توانست قیامی عمومی را رقم بزنند و اراده توحید را بر اراده شرک و نفاق غلبه دهند و نشان دادند اگر اراده الهی و مردم وجود داشته باشد، اراده دشمنان بر آنان غلبه پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام گرزین، با اشاره به برخی قیام‌های تاریخی مردم ایران در تاریخ، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری، تدافعی تلقی نشود، چرا که توانستیم کانون‌های شرک را متزلزل کنیم و به عقب برانیم، یا اینکه در اوج جنگ، در حالت دفاعی در صدور انقلاب موفق بودیم.

وی با تأکید بر این‌که همواره ملت ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، افزود: لازم است تا عناصر حاکمیت تقویت یا تأسیس شود چرا که سیره مقام معظم رهبری نیز اینگونه بوده است، در اغتشاشات اخیر کار دشمن و دسیسه‌های حامیان داخلی آنها برای مقابل هم قراردادن مردم و نظام بود، اما با نگاه بلند رهبری این تهدید تاریخی به فرصت تبدیل ‌شد و پس از چندی در اعتکاف اخیر، حضور ۳۰۰۰ نوجوان به معنای خنثی شدن توطئه دشمن بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، با تشریح واژه جهاد، تصریح کرد: ما جهادهای مختلفی داریم که ذات آن درگیری با دشمن و تضعیف او است و در قرآن آمده است که «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی»، «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» و آیاتی از این قبیل که بیانگر دستورات دائم خداوند به جهاد و مبارزه و عدم اطاعت از دشمن است، بنابراین اندیشه و حرکت مؤمن واقعی باید درگیری و مبارزه با دشمن در جبهه‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام گرزین ادامه داد: تولید مقالات با هدف تضعیف دشمن و درگیری با نقطه‌های کانونی و فکری دشمنان و تقویت مبانی انقلاب اسلامی نیز نوعی جهاد است، البته تولید هر کتاب و مقاله‌ای جهاد نیست.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودن «اگر ملتی به جهاد در تمام عرصه‌ها معتقد شد، در همه میدان‌ها پیشرو است»، ابراز کرد: همگان باید به جهاد واقعی در عرصه‌های مختلف و با تمام زیرشاخه‌ها معتقد باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: امام خمینی(ره) سرلوحه قیام خود را با این آیه شریفه آغاز کردند «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّه مَثْنَی وَفُرَادَی ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا»، بنابراین، مؤمن در هر جایی که حضور دارد باید اهل قیام لله باشد، حتی اگر تنها باشد.

وی با بیان اینکه قیام لله، نوعی جهاد است، یادآور شد: زمانی که دشمنان شبهات و افکار عمومی و جوانان را به مبانی متوهمانه و شرک‌آلود، آلوده می‌کنند، باید وارد عرصه جهاد تبیین شد.

حجت الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: قیام لله امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و باور عمیق آنان به وعده‌های الهی بود که با گذشت سالیان متمادی و با وجود توطئه‌های دشمنان، دستاوردهای عظیمی را انقلاب اسلامی کسب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha