چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: عزت، افتخار و غرور ملی امروز ایران اسلامی در سایه و به برکت خون شهدای والامقام، رشادت جانبازان گرانقدر و آزادگان قهرمان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در آیین تجلیل و بزرگداشت جانبازان ۷۰ درصدی استان، با گرامیداشت ولایت حضرت عباس(ع) و روز جانباز، گفت: نظام جمهوری اسلامی باید قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های جانبازان باشد.

وی عزت، افتخار و غرور ملی امروز ایران اسلامی را در سایه و به برکت خون شهدای والامقام، رشادت جانبازان گرانقدر و آزادگان قهرمان دانست که طی ۴۴ سال گذشته از تمام هستی و وجود خود گذشته و برای سربلندی کشور و میهن خود رشادت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به وجود مشکلات داخلی و در عین حال هجمه های گسترده دشمنان علیه کشور، یادآور شد: در این شرایط سخت و پرفشار، پایداری، عزت و افتخار ایران و ایرانی در گرو گام برداشتن در مسیری است که انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: رمز موفقیت در طی طریق مورد اشاره با تقویت ارتباط با خداوند متعال، تداوم راه حضرت امام خمینی(ره)، عمل به سفارش ها و رهنمودهای مقام رهبری، پافشاری روی اصول و ارزش های اسلامی و ایجاد وحدت و صمیمت بین آحاد مردم امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وظیفۀ ما در شرایط امروز جامعه، دشمن شناسی، بصیرت، آگاهی، شناخت و معرفت است، گفت: دلیل تأکیدهای مکرر رهبر فرزانه انقلاب دربارۀ جهاد تبیین نیز بر همین اصول استوار است و همگان باید در این مسیر گام بردارند تا آسیبی به کشور وارد نشود.

جابر ابوالفتح زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این مراسم تعداد افراد تحت پوشش این مجموعه را ۱۶۵ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: آذربایجان شرقی در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی توجه به مسایل درمانی را یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برشمرد و با بیان اینکه بالا رفتن سن والدین شهدا و جانبازان و ایثارگران از جمله چالش های عمده در این حوزه است، افزود: هم اکنون میانگین سنی والدین شهدا بالای ۷۵ سال و متوسط سن ایثارگران شامل آزادگان و جانبازان به بیش از ۵۰ سال رسیده است که این امر لزوم حمایت های جامع درمانی از آنها را اجتناب ناپذیر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha