دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

حوزه / رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مسیرها در جنگ ترکیبی، تحریف واقعیت است اتفاقی که امروزه توسط رسانه‌های استکبار در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، توافقنامه‌ فرهنگی و گردشگری بین کشورهای ایران، سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان، امروز ۸ اسفندماه در هتل آزادی تهران امضا شد. در ابتدای جلسه، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همکاری در این تفاهم نامه عرصه‌های فرهنگی، درمانی و گردشگری خواهد بود. همیشه یک نبرد طولانی بین جبهه استکبار و جبهه توحید وجود داشته است؛ در زمان حال جنگ بین حق و باطل شکل ترکیبی پیدا کرده است، یعنی دشمن علاوه بر رویکرد نظامی، نبردهای فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی را مد نظر قرار داده است.

وی افزود: تفاوت زیادی بین آنچه دشمنان روایت می‌کنند و آنچه در حقیقت دیده می‌شود، وجود دارد؛ این را جنگ روایت‌ها نیز می‌گویند که رسانه‌هایی چون بی بی سی با قدرت تمام انجام می‌دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند با حجم وسیعی از دروغ‌پردازی مخاطب را تحت تأثیر خود قرار دهند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: باید همکاری‌های مختلف در حوزه کشورهای مقاومت بیشتر شود. خوشبختانه در یادواره شهدای رسانه مقاومت، ۱۰ مقام از کشورهای حوزه مقاومت حضور داشتند. این امر نشان از استقبال از این رویداد را می‌دهد.

وی درباره محورهای مورد نظر تفاهم‌نامه امضا شده، گفت: تقویت روابط فرهنگی، خدمت به خانواده شهدا، تبادل دانشجو و استاد و دوره‌های آموزشی، محورهای مورد نظر تفاهم‌نامه هستند. این تفاهم‌نامه‌ تا زمانی که کشورهای امضاکننده خواهان آن باشند، هر ساله تمدید خواهد شد.

در ادامه جلسه علی سوید، رئیس بنیاد شهید فلسطین تأکید کرد: این گونه تفاهم‌ها به نفع خانواده شهدا خواهد بود. عجیب نیست که برای ایران، فلسطین اهمیت دارد زیرا این دغدغه از زمان امام همیشه به صورت جدی مطرح بوده است؛ حتی امام اعلام فرمودند بخشی از خمس به مسئله فلسطین تخصیص یابد امام راحل اسرائیل را غده سرطانی نامیدند.

سجاد الحسناویی، رئیس مؤسسات شهدای عراق نیز گفت: از آقای قاضی‌زاده هاشمی بابت این رویداد قدردان هستم، چون حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان بزرگ‌ترین اخلاق‌مداری است. خون شهدا بسیار با ارزش هستند و نمی‌توان برای آن قیمت گذاشت اما چنین تفاهماتی حداقل اندکی به خانواده‌های آن‌ها کمک خواهد کرد و باعث اشاعه فرهنگ مقاومت خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha