دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عباس اکبرپور روشن، دبیر جشنواره مجلات واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه

حوزه/ دبیر جشنواره مجلات واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه گفت: مجلات واحدهای آموزشی بستر خوبی برای بروز علمی طلاب مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام عباس اکبرپور روشن دبیر جشنواره مجلات واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه، امروز در کارگاه آموزشی استاندارهای تولید نشریه در حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: مجلات واحدهای آموزشی بستر خوبی برای بروز علمی طلاب مدارس علمیه است.

وی افزود: طلاب زمانی که خلاقیت‌ها و آثار خلق شده توسط خود را در بستر مجلات واحدهای آموزشی مشاهده می‌کنند، برای آنها تولید انگیزه می‌شود تا بتوانند دست به قلم شده و کارهای علمی خود را ارائه داده و مشق پژوهش خود را در واحدهای آموزشی انجام دهند.

دبیر جشنواره مجلات واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه گفت: راه اندازی مجلات و نشریات علمی در مدارس علمیه، کمکی برای خوب درس خواندن طلاب خواهد بود و سبب می‌شود تا طلاب بتوانند درس‌ها و آموزش‌هایی که به آنها داده می‌شود را خروجی محور کرده و به تولید برسانند.

حجت الاسلام اکبرپور خاطرنشان کرد: مجلات علمی با توجه به ساز و کارهایی که جدیدا در واحدهای آموزشی شکل گرفته و همچنین همت بلند طلاب و معاونین پژوهش مدارس علمیه، در دو سه سال اخیر رونق بسیار خوبی گرفته و تعداد آنها از ۳۶ مجله در جشنواره هفتم مجلات واحدهای آموزشی، امسال به ۱۵۷ مجله رسیده است.

وی در پایان با بیان نکاتی درخصوص مفهوم مجله و ساختار آن، انواع مجلات و کارکردهای آنها، به تشریح شرایط اخذ مجوز و رتبه علمی مجله، ساختار انسانی مجلات، استانداردهای فنی مجلات، مولفه‌های ارزیابی و امتیاز دهی به مجلات، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های مجلات پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha