سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1074084
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
سید علی فضل الله لبنان

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: دختران ما، با سربلندی و قدرت گام برمی‌دارند تا آمادگی خود را برای قبول مسئولیت و امانت و تکلیف تأیید کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت طی سخنانی در مراسم جشن تکلیف دختران در شهر نبطیه لبنان گفت: دختران ما در حالی که این همه صفا، پاکی و طهارت را به همراه دارند، با سربلندی و قدرت گام برمی‌دارند تا آمادگی خود را برای قبول مسئولیت و امانت و تکلیف تأیید کنند، چرا که به فرمان خداوند متعال متعهد هستند و حجابشان تجلی و بیان این اطاعت است.

وی ادامه داد: دختران ما با اختیار خود حجاب را انتخاب کردند، بدون اینکه به آنها تحمیل شود. بلکه دیدند که حجاب آنها را در قلمرو آزادی واقعی رها کرد که با غل و زنجیر شهوات، تعصب و خودخواهی که بر عرصه ما مسلط شده است، محدود نشده است.

حجت الاسلام فضل الله بیان داشت: این حجاب آنها را دعوت می کند که در چارچوبی محدود و خصوصی محصور نشوند، بلکه به دور از هرگونه ملاحظات فرقه ای، فرقه ای و سیاسی با دیگری ارتباط برقرار کرده و این ارتباط را گسترش دهند.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: دختران ما مطمئن هستند که خداوند آنها را به حجاب دستور نداده تا آنها را محدود کند، بلکه این دلیل است که حجاب نماد انسانیت آنها باشد و با این انسانیت در جامعه ظاهر شوند.

وی اشاره کرد: ما باید به نوبه خود، این باور را در آنها به وجود بیاوریم که زیبایی واقعی آنها آنگونه که رسانه ها و شرکت ها و موسسات مختلف ترویج می کنند، زیبایی ظاهری نیست. بلکه زیبایی، ارزش و آزادی واقعی در اخلاق دختر، ذهن، آگاهی، تصمیم گیری، رفتار و رهایی او از امیال و مصرف و در حضور او و نقش اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دختر متجلی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 2
    من که دیگه حرفی واسه گفتن ندارم
    • م IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      1 1
      چطور مگه؟
  • سربُلند CA ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 1
    سلام دختران سربُلند 🇱🇧 ما! جشن تکلیفتان را به شما تبریک میگوییم، عید ولادت حضرت علی اکبر(ع)، روز جوان، را هم به همه‌ی شما دختران نو جوانِ عزیزمان تبریک عرض میکنیم! شما سرباز سربلند هستید، مثل محسن حججی! کتاب سربُلند مستند داستانی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی است. حاج قاسم برای شما دختران سربلند یادداشتی نوشته است(https://tn.ai/2052384)✍🏼:«بسمه تعالی. سلام بر حججی که حجتی شد در چگونه زیستن و چگونه رفتن. فدای آن گلویی که همچون گلوی امام حسین(ع) بریده شد و سلام بر آن سری که همچون سر مولای شهیدان دفن آن نامشخص و به عرش برده شد. دخترم آنها را الگو بگیر و مهمترین شادی آنها عفت و حجاب است.» امام خامنه ای گفتند:«جشن تکلیف یک جشن واقعی است، واقعاً جشن است، واقعاً عید است. چرا؟ چون شما از لحظه‌ای که تکلیف میشوید، با خدای متعال حرف میزنید و خدا با شما حرف میزند؛ یعنی شما این قابلیّت را پیدا کردید که خدای متعال با شما حرف بزند، به شما تکلیف بدهد و شما آن تکلیف را به جا بیاورید؛ این یک رتبه‌ی باارزشی در عالم انسانیّت است که انسان مخاطب خدا بشود، خدا با انسان حرف بزند.»(https://khl.ink/f/51877). سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی #ها شو فراخوانده! باید پیر و جوان همه کشورها قوی و مقاوم بشوند مثل پیر و جوان محور مقاومت! «آیه مقاومت» را باید ببینیم (https://www.aparat.com/v/Xi296)! باید خدا را به صورت حیرت انگیزی ببینیم! باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! مگر نمی خواهیم صدای امام را بشنویم و سیمای امام را ببینیم؟ جوشن کبیر را بپوشیم! حجاب را هم بپوشیم! ولی هم زمان، در رفع حُجُب کوش نه در جمع کُتب!« إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ حَتَّي تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَي مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِيرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ». خیلی ها میلیونها سلیمانی را در سرا سر 🌏 نمیبیند و نمیشنوند! حضورشان کاملا مشهود است! ما انتقام خواهیم گرفت و ما باید به وعده خودمان صادق باشیم! سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! (https://www.almanar.com.lb/9770752) رازها در ذکر ﷽ است /وعده‌ها داده خدا، باید که قرآن را ببینی /قول دادیم انتقامی سخت می‌گیریم، ‏بنشین /تا که فرق قول کافر با مسلمان را ببینی! 🇮🇷🌏🇵🇸