یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 1074127
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
تصاویر/ دیدار و گفت و گو طلاب حوزه علمیه بناب با حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عالی گفت: نگاهی که انسان به حوادث دارد، مهم‌تر از خود حادثه‌ها است، حادثه‌ها بیرون از ما اتفاق می‌افتد، اما در درون ماست که حادثه‌ای را زشت یا زیبا، تلخ یا شیرین و بزرگ یا کوچک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه امروز در سالن اجتماعات شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی اظهار داشت: نگاهی که انسان به حوادث دارد، مهم‌تر از خود حادثه‌ها است، حادثه‌ها بیرون از ما اتفاق می‌افتد، اما در درون ماست که حادثه‌ای را زشت یا زیبا، تلخ یا شیرین و بزرگ یا کوچک می‌کنیم، ما هستیم که به حادثه‌ها شکل داده و از درون نسبت به آن خوشحال و یا ناراحت می‌شویم.

وی افزود: برای مثال رد شدن در کنکور، شکست در ازدواج و یا ورشکستگی در معامله، باعث افسردگی و ایجاد غم‌ در افراد ضعیف می‌شود و یا حتی باخت تیم ورزشی مورد علاقه فرد باعث سکته وی می‌شود، اما افرادی که قوی هستند، در بروز حادثه، خم به ابرو نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه اگر شخص در بروز حوادث و مشکلات به زانو در نیامده و صبور باشد و مسئولیت‌شناسی خود را از دست ندهد، الگوی کاملی برای جوانان می‌شود، یادآور شد: اگر به زندگی "صادق هدایت" نگاه کنیم، با وجود توانایی مالی قوی و قدرت قلم بالا، به خاطر اینکه از داخل قوی نبود، مشاهده می‌کنیم که دو بار دست به خودکشی زده و بار دوم در پاریس درگذشت، اما نقطه مقابل آن، علامه طباطبایی است که با وجود از دست دادن سه فرزند به خاطر فقر مالی، با صبر و استقامت و حمایت‌های همسر خود، تفسیر المیزان را نگارش نمود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علامه طباطبایی می‌گوید: اگر به جایی رسیدم، کمک دهی همسرم بود، و لذا این عالم دینی، بابت استقامت در مشکلات به لحاظ اخلاقی به درجاتی رسیده بود که هرگاه در زیارت عاشورا به اباعبدالله الحسین(ع) سلام می‌داد، جواب سلام حضرت برایش می‌آمد.

حجت السلام والمسلمین عالی، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: این وعده خدا در قرآن است که کسانی ‌که گفتند: خدا و استقامت می‌کنند، آن‌گاه در رحمت به روی آنان باز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از درون نگاهی درست داشته و نشکنیم، باید در زندگی یک جمله را باور داشته باشیم که این ملک خدا دارد و او را می‌بیند و پشت و پناه همه ماست و اگر حسن ظن به او داشته باشیم، هیچ‌جایی کم نمی‌آوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha