دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
جلسه طلاب ساوه و زرندیه

حوزه/ حجت الاسلام سبزی گفت: امروز برخی نوجوانان و جوانان دچار خودتحقیری شده و کشورهای دیگر را مدینه فاضله می دانند و با جهاد تبیین و بیان واقعیت ها باید ذهن ها را روشن نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد سبزی در جلسه طلاب و فضلای ساوه و زرندیه که در قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده در ابتدای کار، اهداف و برنامه هایی را برای ساوه و زرندیه ترسیم نموده بودم که بحمدالله بخشی از آن محقق شده و بخشی از آن در دست اقدام است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس به اندازه خود سهم دارند و بحمدالله برنامه های خوبی در مجلس ریخته شده است و باید وظایف خود را انجام دهند؛ اما روحانیت و مردم متدین در این زمینه وظیفه دارند و جهاد تبیین در این زمینه نقش پررنگی دارد.

سخنران این جلسه با بیان این مطلب که قانون عفاف و حجاب در مجلس در حال تصویب است، بیان داشت: امروز تمام جبهه کفر بر علیه انقلاب و اسلام بسیج شده است و هرچه جمهوری اسلامی، بیشتر تقویت شود، دشمنی دشمنان بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام سبزی اظهار داشت: امروز برخی نوجوانان و جوانان دچار خودتحقیری شده و کشورهای دیگر را مدینه فاضله می دانند و با جهاد تبیین و بیان واقعیت ها باید ذهن ها را روشن نماییم.

وی ابراز داشت:امروز دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و باید این دستاوردها را برای جوانان بیان کرد تا واقعیت ها را بدانند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: امروز بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد ترانزیت در کشور است و متأسفانه در گذشته از آن استفاده نشده و دولت سیزدهم در حال استفاده از آن است و دستاوردهای خوبی برای کشور خواهد داشت.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز با تولید و تبدیل مواد خام به ارزش افزوده می توانیم ارزش ریال کشور را بالا ببریم.

برخی جوانان دچار خودتحقیری شده اند / دستاوردهای کشور را بازگو کنیم

حجت الاسلام سبزی به موضوعات معیشتی و اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تمام اقتصاددانان بر اساس استانداردهای اقتصادی قائلند که بالارفتن قیمت دلار در کشور، نرخ سازی و جو روانی است و جنگ ترکیبی در این مسئله اثرگذار بوده است.

وی ابراز داشت: معاندین خارجی و داخلی برای داستان ارز کشور ورود نموده و داستان ارز را به جای باریک کشانده بودند که با ورود مسئولان مربوطه، بحمدالله از دست این افراد خارج شده و هر روز شاهد بهبود وضعیت ارز در کشور بوده و حباب آن در حال ترکیدن است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: پروژه آب شیرین ساوه از برنامه هایی بود که پیگیری های آن را انجام شد و بحمدالله امروز ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲، لوله گذاری آن آغاز خواهد شد.

سخنران این جلسه بیان داشت: بیمارستان دولتی ساوه فقط بیمارستان شهید مدرس است که فرسوده شده بود؛ اما از سال گذشته کلنگ ساختمان جدید ۲۵۰ تختخوابی آن زده شده و با پیگیری هایی که انجام دادیم، ۷۰ میلیون یورو از تهاتر نفت به بیمارستان ساوه تخصیص داده شده است.

حجت الاسلام سبزی اظهار داشت: پردیس دانشکده پرستاری خیرساز بود؛ اما با بودجه ای که گرفتیم، تکمیل شده است و مناسب برای منطقه است.

وی ابراز داشت: در موضوع جاده سازی هم خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده و برای مردم زرندیه بودجه مناسبی برای جاده اختصاص داده شد و بحمدالله زیرسازی، پل ها و باند دوم آن در حال تکمیل است و ۵۰ میلیارد تومان هم از سفر ریاست جمهوری برای آسفالت آن گرفته ایم و برای مناطق گوناگون، بودجه های خوبی گرفته شده تا جاده های آنان تکمیل شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: از ۸۰ روستای فاقد اینترنت، قریب به ۶۰ روستا صاحب اینترنت شده و برای مابقی روستاها نیز در دست اقدام است.

حجت الاسلام سبزی در پایان این جلسه به برخی سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

برخی جوانان دچار خودتحقیری شده اند / دستاوردهای کشور را بازگو کنیم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام شیخی، نماینده طلاب و فضلای ساوه و زرندیه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت امیر علیه السلام در روایتی فرمودند: رحمت خدا بر کسی بداند کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می رویم.

وی ابراز داشت: ما باید به علمای سلف خود نگاه کنیم و ببینیم چگونه به آن مقامات رسیده اند و ما نیز برای دستیابی به آن جایگاه، تلاش نماییم.

حجت الاسلام شیخی با تأکید بر اینکه طلاب و فضلا باید مُلبس شوند، گفت: پوشیدن لباس مقدس روحانیت، مدال افتخاری برای طلاب و فضلاست و باید در منطقه خود به صورت ملبس رفت و آمد داشته باشیم.

نماینده طلاب ساوه و زرندیه در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیاری برای مردم ایران داشته است و با نگاهی به گذشته، شاهد این خدمات کنونی خواهیم بود.

حجت الاسلام شیخی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، تشیع را در دنیا زنده کرده است و امروز فقط در نیجریه، بیش از ۱۰ میلیون نفر شیعه شده اند و بزرگان شیعه در کشورهای گوناگون به این مسئله اذعان دارند که انقلاب اسلامی ایران، تشیع را در دنیا زنده کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: نمایندگی طلاب هیچ مزایای مادی برای نمایندگان ندارد و فقط خادمی طلاب، افتخار ماست و تلاش می کنیم که مشکلی از مشکلات طلاب را حل نماییم.

نماینده طلاب ساوه و زرندیه در پایان گفت: آیت الله دُری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز اهتمام و حمایت خوبی برای طلاب و فضلا داشته و قدردان ایشان هستیم.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام سلم آبادی از نمایندگان طلاب استان مرکزی نیز به بیان برخی نکات پیرامون ثبت نام در دستگاه قضا، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha