جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1077683
۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
آیت الله آقا مجتبی تهرانی

حوزه/کتاب "آداب خلوت با خدا: مناجات" محصول سی سخنرانی مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در خصوص اهمیت و آداب دعا و مناجات است که در قالب ۳۳۶ صفحه گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان به عنوان بهار معنویت، بهترین فرصت برای دعا و مناجات است چه آن که این مهم نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی جایگاه ممتازی دارد.

پیامبر اکرم(ص) در باب اهمیت دعا و مناجات می فرمایند: "عاجز و ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا و مناجات با خدای متعال عاجز و ناتوان باشد"

علما و بزرگان در همین زمینه توصیه ها و رهنمودهای بسیار ارزشمندی دارند. در کتاب "آداب خلوت با خدا: مناجات" سی سخنرانی مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی در قالب ۳۳۶ صفحه گردآوری شده است.

این عالم فقید در سال ۱۳۸۴ طی جلساتی، به ارزیابی دعا و مناجات به عنوان گمشده ی انسان معاصر پرداخته و زوایای مختلف ارتباط انسان با خداوند را بر اساس آموزه‌های اسلامی بیان نموده است.

مخاطب در این اثر با اصلی‌ترین مفاهیم در حوزه مناجات مانند «قلب»، «کمال»، «ثنا»، «اخلاص»، «خوف»، «عبادت»، «دنیا»، «ذکر» و... از زوایای گوناگون آشنا می‌شود. این کتاب که به همت مؤسسه فرهنگی مصابیح‌الهدی منتشر شده، علاوه بر این آشنایی، به مخاطبان کمک می‌کند تا پاسخ پرسش‌هایی از جمله «حضور قلب چیست؟»، «اولیای الهی با خداوند متعال به چه نحوی ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «توفیر میان مناجات و دعا با ندا در چیست؟»، «راه لذت بردن از مناجات کدام است؟»، «خداوند چگونه به مناجات پاسخ می‌دهد؟»، «تأثیر دعا و مناجات بر روی انسان چگونه باید باشد؟» را بیابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha