چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1079748
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
امام جمعه شهرستان نایین

حوزه/ یکی از ائمه جمعه استان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال، منظور از حول حالنا در دعای اول سال را تحول و تغییر وضعیت عنوان کردند، که شرط تحول حرکت و قدم برداشتن به سوی تغییر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن عرض تسلیت شهادت امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین لحظات عمر هر انسانی، لحظه پایانی عمر است که معمولاً انسان‌های مؤمن کلمات مهمی را در این زمان بر زبان جاری می‌کنند و سید رضی در مقدمه نامه ۴۷ نهج البلاغه آورده است که امیرالمومنین(ع) در لحظه شهادت، به سه امر مهم وصیت کرده‌اند.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرزندان خود و همه مردم را به تقوای الهی، نظم در امور و اصلاح بین مردم سفارش می‌کنند که منظور از نظم امر، وحدت و بهم پیوستگی و نداشتن تفرقه به‌خصوص در امر حکومت است.

حجت الاسلام مطهرخو با اشاره به اینکه آنچه ما را از حرکت و تحول باز می‌دارد، اختلاف است و تفرقه در نظام و حکومت اسلامی خلل به وجود می‌آورد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال، منظور از حول حالنا در دعای اول سال را تحول و تغییر وضعیت عنوان کردند، که شرط تحول حرکت و قدم برداشتن به سوی تغییر است.

امام جمعه نایین تصریح کرد: ما هم در وضعیت معیشت مردم و هم در امور فرهنگی نیاز به تحول داریم و این تحول به معنای بهبود وضعیت و دگرگونی است و نه تغییر در ساختار نظام اسلامی که دشمنان به دنبال آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با ایمان مردم مخالف هستند، مهم‌ترین علت به شهادت رسیدن امیرالمومنین(ع) را ایمان ایشان دانست و اظهار کرد: کفار ستمگر هیچ ایرادی بر مومنان نداشتند، جز اینکه به خدا ایمان آوردند، هدف دشمن تغییر مردم سالاری اسلامی به یک حکومت استکبار بی‌دین است.

حجت الاسلام مطهرخو خاطرنشان کرد: تحول مورد نظر رهبری، تغییر در بخش‌ها و نقاط معیوب چه در نظام اسلامی و چه در جامعه ایرانی است که این امر کار آسانی نیست و زمان‌بر است، ما نقاط قوتی داریم که بسیار مهم بوده و کسی که می‌خواهد نقد کند باید نقاط قوت و نقاط ضعف را با هم ببیند.

امام جمعه نایین بیان کرد: از نقاط قوت ایران اسلامی، داشتن بنیه قوی و مستحکم به واسطه ایمان است و پیشرفت‌های متعدد و متکثر یکی دیگر از نقاط قوت کشور است.

وی افزود: مشکلات اقتصاد کشور، کم تحرکی در تجارت خارجی، اشکال در قانون گذاری وابستگی به صادرات نفت خام، ضعف در نظارت و کمبود ناظر و بازرس، وابستگی اقتصاد به دلار و کار را به مردم، نسپردن از مهمترین نقاط ضعف کشور است.

حجت الاسلام مطهرخو تصریح کرد: اسراف و تجمل گرایی افراطی که مانع ازدواج جوانان شده و گرفتاری‌های اخلاقی و اجتماعی به وجود آورده است، تعصب نداشتن به استفاده از تولیدات داخلی و ترویج سبک زندگی غربی از نقاط ضعف مردم ایران است.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از مسئولین، گفت: انضباط مالی، مبارزه با فساد بدون رودربایستی، پیگیری امور تا رسیدن به نتیجه، دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و برخورد با صاحبان نقش‌های مخرب در نظام پولی، اگر اتفاق بیفتد ما پیشرفت می‌کنیم و تحول رخ می‌دهد.

امام جمعه نایین، ضمن تشکر از خواهران و برادرانی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعال هستند، بیان کرد: دشمن با ضرب و شتم آمرین، مردم را می‌ترساند و همچنین با از بین بردن و خدشه دار کردن چهره آمرین به معروف به افرادی خشن، بی‌سواد و متعصب، به دنبال محو و سرکوب کردن این فریضه مهم است که مردم باید هوشیار بوده و از انجام این امر مهم نترسند و بدانند که قانون از آمرین به معروف حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha