چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به آن تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: رأی مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جمهوری اسلامی، برای این بود که احکام اسلامی در جامعه اجرا شود.

وی با بیان اینکه اسلام معتقد است در جامعه باید عدالت اقتصادی حاکم باشد، گفت: رأی به جمهوری اسلامی یعنی آموزه‌های دینی در مسئله اقتصاد اجرایی شود و اقتصاد بر مبنای اسلام باشد.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نباید به نحوی باشد که عده‌ای قارون‌وار زندگی کنند و عده‌ای در تأمین زندگی روزمره خودشان با مشکل روبرو باشند، یادآور شد: نکاتی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود فرمودند، همه بر اساس مبانی اقتصاد اسلامی است و به بیان دیگر، مردمی سازی اقتصاد و مبارزه با فساد به تحقق عدالت اقتصادی کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه گرفتن وام در اسلام مکروه است، گفت: نباید در جامعه اسلامی به نحوی باشد که مردم زندگی روزمره خود را با گرفتن وام بگذرانند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: عملکرد اشتباه برخی مسئولان را نباید به اسم اسلام بنویسیم، اسلام همان است که امروز رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به آن تأکید دارند.

وی با بیان اینکه مردمی سازی اقتصاد، یعنی حمایت از جامعه کارگری به معنای واقعی کلمه، خاطرنشان کرد: حمایت از کارگر به این معنا نیست که هر سال مقداری به حقوق آنها اضافه شود که بازهم از تورم عقب‌تر است، بلکه باید کارگر در سود کارخانه سهیم باشد و خود صاحب کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه عملکرد دولت در مباحث زیر ساختی قابل تقدیر است، ‌ گفت: اما در کنار آن باید به معیشت روزمره مردم نیز توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیانیه وزارت کشور در مورد حجاب و عفاف قابل تقدیر است، اظهار کرد: مهم‌تر از صدور بیانیه، نظارت بر اجرای آن در میدان عمل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، گفت: حجاب، مبتنی بر کرامت انسان و منطبق بر فطرت بشر است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در عرصه تربیتی میدان را به دشمن واگذار کرده‌ایم و دشمن نیز در این فضا به دنبال تغییر ارزش‌هاست، یادآور شد: گاهی از موارد فرهنگ مظلوم واقع شده و حمایت‌ها و بودجه‌های فرهنگی در برخی از موارد قطع می‌شود که این شایسته نیست.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اکثریت جامعه به حجاب معتقد است و این نشانه اصالت جامعه است، یادآور شد: برای جلوگیری از برخی تنش‌ها، همه باید به قانون عمل کنیم و ملتزم باشیم.

وی تصریح کرد: البته متولیان باید بدانند اگر وضع اقتصادی را کنترل نکنند، در عرصه‌های دیگر نیز با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، ادامه داد: تأکید اسلام درمورد حجاب، تاکیدی بر حفظ کرامت بانوان در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم‌های شب‌های قدر، متولیان، برای تقویت باورهای دینی جامعه برنامه ریزی کنند، گفت: این شب‌ها شب استغفار و دعا است، اما باید مراقب باشیم که دچار افراط و تفریط نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، یادآور شد: در هفته آینده و در روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همه با هم به میدان خواهیم آمد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    جایگاهای نماز جمعه بیشترشبیه دارلعماره است تا جایگاه عبادت
  • رضا IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    در رسانه ها اعلام شده بیش از 80% کسانی که در انقلاب اسلامی حضور داشته اند دیگر در قید حیات نیستند و جمعیت فعلی هم فقط جمهوری اسلامی را دیده و مبنای قضاوتش همین حاکمیت امروز است حالا امثال من مورد هجمه قرار میگیریم که چرا انقلاب کردید . چه دفاعی دارم ؟ چرا باید حسرت زمان شاه بخوریم ؟ این همه شهید ، که در کنارشون جنگیدم واقعا به حرف شهید باکری رسیدم که ای کاش من هم باهاشون می رفتم و این روزها رو نمیدیم . حیف از اسلام
    • ؟ IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      کدام رسانه ها؟
    • !!! IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      حسرت زمان پهلوی؟! آفرین! مثلا چه گلی سر ملت زده بود؟ پهلویها شبکه شون از بالا تا ... همه ... در جمهوری اسلامی کی تونسته ادعای ناروایی نسبت به امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یا رهبر کنونی انقلاب آیت الله خامنه ای حفظه الله داشته باشه جز اقرار به پاکی؟ کجای کاری؟ حالت خیلی میزونه!