سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ دومین نشست فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم کاشان با نماینده ولی فقیه در درکاشان

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه براساس فتوای صریح مقام معظم رهبری، توهین به نمادهای اهل سنت حرام است، گفت: کسانی که به اهل بیت(ع) توهین می‌کنند با بازی در پازل دشمن، از طرف آمریکا حمایت می‌شوند و از اهل سنت نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در دومین نشست فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم منطقه کاشان که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: علمای شیعه و اهل سنت، نسبت به نقشه و دسیسه‌های دشمن نباید غافل باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: در انگلستان، کسانی که بالن به هوا پرتاب می‌کنند و روی آن لعن می‌نویسند، از سرویس‌های جاسوسی انگلستان حمایت می‌شوند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه براساس فتوای صریح مقام معظم رهبری، توهین به نمادهای اهل سنت حرام است، خاطرنشان کرد: کسانی که به اهل بیت(ع) توهین می‌کنند با بازی در پازل دشمن، از طرف آمریکا حمایت می‌شوند و از اهل سنت نیستند.

وی با اشاره به صدوربیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در این بیانیه مقام معظم رهبری بر لزوم فراگیری علم به مسلمانان اعم از شیعه و اهل تسنن تأکید دارند، بنابراین شیعه و اهل سنت، باید نسبت به تحصیلات عالیه فرزندان خود اهمیت بدهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، اخلاق را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری به مسلمانان عنوان کرد و گفت: از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری، رعایت اخلاق و نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی است.

امام جمعه کاشان، بر لزوم عمل به دستورات مقام معظم رهبری به عنوان نایب امام زمان(عج) تأکید کرد و یادآور شد: دستور رهبر معظم انقلاب، مانند دستور پیامبر اکرم (ص) برای کلیه مسلمانان واجب و ارزشمند است.

وی خطاب به مهاجرین افغانستانی مقیم منطقه کاشان، اظهار کرد: بیانیه گام دوم را که باعث ارتقای مادی و معنوی انسان و جامعه می‌شود به عنوان یک سند بالادستی برای تمام منطقه و ملت خودتان در نظر بگیرید.

گفتنی است روحانیون شیعه و اهل تسنن افغانستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و بعضی از مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha