سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام صالحی / خمیر

حوزه/ امام جمعه بندر خمیر گفت: روز قدس، بزرگ‌ترین سرمایه فکری برای وحدت قلوب مسلمانان و فراتر از آن بین الادیانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در مسجد فاطمه زهرا (ص) برگزار شد، اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای بندگان خدا است تا بتوانند با این ظرفیت، با خدا زندگی کردن و انس با معارف و ارزش‌های الهی را بیاموزند.

وی افزود: اوج این کرامت را در شب‌های گران مایه، قدر می‌توان دید که همانا راه رفتن به سمت خداوند تا چه حد هموار شده است.

امام جمعه بندر خمیر، با بیان اینکه روز قدس در واقع یک روز عادی برای جهان اسلام نیست، بیان کرد: روز قدس، امروز یک مسئله است و یک علامت سؤال که بسیار بزرگ پیش روی هر بیننده با وجدانی است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: با فرا رسیدن این روز دل‌های مسلمانان عالم ناخودآگاه متوجه یک موضوع و یک مطالبه اسلامی انسانی مجتمع می‌شود و آن رها شدن فلسطین و مسجد الاقصی قبله اول مسلمین، از چنگال صهیونیسم و استکبار جهانی است.

وی اظهار کرد: آن پیام مهم، کوتاه و البته راهبردی امام خمینی(ره) و نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس در نوع خودش لیلة القدر و آرمان سیاسی، معنوی، اجتماعی جهان اسلام را تعیین فرمودند.

امام جمعه بندر خمیر یادآور شد: وحدت قلوب، دستاورد مهم روز قدس است و از این فرصت پیش آمده باید بهره‌های بزرگی برای اعتلای اسلام و جبهه مقاومت استفاده کرد.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: امام بزرگوار در تمام دوران حضور خود یک باور بلند را به خوبی نمایان کردند و آن اعتماد به مردم بود و نمونه این مردم محوری امور دینی و اعتقادی، در روز قدس و مردمی سازی این مسئولیت برجسته مشهود شد.

وی تصریح کرد: اشغال فلسطین امروز و همه این سال‌ها منحصر در یک کشور و نهایتا کشورهای غربی نشده و تبدیل شدن آن به یک موضوع اسلامی و فراتر از آن یک موضوع بین الادیانی در سراسر دنیا حاصل تدبیر هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و به تبع آن خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت است.

امام جمعه بندر خمیر، با توضیح این مطلب که مستکبرین و صهیونیسم جهانی هیچ‌گاه خواب آسوده بر چشم خود نخواهند دید، تأکید کرد: خیال پوچ عادی سازی این تجاوز بزرگ با شعار فلسطین از نهر تا بحر با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و با هوشیاری جوانان و پاسداران جبهه مقاومت به وقوع نخواهد پیوست.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: آزادسازی فلسطین یک باور اعتقادی و الهی برای همه مسلمانان و محور تشخیص دفاع از حق است و اقامه نماز مذاهب اسلامی در صحن مسجد الاقصی برای همه مسلمانان و دلدادگان نزدیک است و ان‌شاءالله آن روز دور نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha