شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتیمن دوره مسابقات قرآن در تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امام خمینی(ره) قرآن را از قبرستان‌ها به متن جامعه آوردند امروز می‌بینیم که یک شاگرد دبستانی حافظ و قاری قرآن است این برای ما افتخاری بس بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز گفت: باید تلاش کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های قرآنی در جامعه تحقق یابد و دستگاه‌های متولی باید کمک کنند تا یکسری فعالیت‌ها در زمینه قرآنی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در این برنامه‌ها علاوه بر حفظ و قرائت قرآن کریم به آن تدبر، تفکر و تأمل کنیم گفت: پس از تفکر در قرآن در جهت عمل به قرآن کریم تلاش کنیم تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه باید قرآن در مدارس و دانشگاه‌ها و نیز سطح جامعه حاکم باشد گفت: این حرکت‌هایی که در کشورهای اسلامی می‌بینید همگی به برکت همان فرهنگ قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: درست است مردم از نظر اقتصادی در جامعه در فشار هستند اما حضور پر شور آن ها در مراسم روز قدس نشان از اعتقاد به فرهنگ قرآنی است و خداوند برای پیروزی مسلمان و مومنان وعده داده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه را از برکات امام راحل عظیم الشأن برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) قرآن را از قبرستان‌ها به متن جامعه آوردند امروز می‌بینیم که یک شاگرد دبستانی حافظ و قاری قرآن است این برای ما افتخاری بس بزرگ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha