چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1081658
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
محلات

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراک گفت: عموم مردم به‌خصوص طلاب همواره باید انس خود را با قرآن بیشتر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) محلات سومین جلسه تفسیر سوره لقمان با حضور حجت الاسلام محمد برزکار معاون آموزش مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراک برگزار گردید.

حجت الاسلام برزکار در این نشست اظهار داشت: عموم مردم به‌خصوص طلاب همواره باید انس خود را با قرآن بیشتر کنند.

وی در زمینه قرائت قرآن، داستانی از ناپلئون بیان کرد و گفت: ناپلئون در یکی از سفرهای خود به مصر، درخواست کرد کتاب مسلمانان را برای او بیاورند و ترجمه کنند و بعد از قرائت کتاب آسمانی مسلمانان و ترجمه آن گفت: تا زمانی که این کتاب برای هدایت مسلمانان است ما راه نفوذ نداریم، مگر آنکه با همین کتاب در بین آنها تفرقه بیندازیم.

معاون آموزش مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراک به ویژگی‌های لقمان اشاره کرد و گفت: تفکر عمیق، ایمان قوی، اهل سکوت بودن، به موقع و برای دفاع از حق سخن گفتن، امانت دار و راستگو بودن از ویژگی‌های شخصیتی لقمان بود.

وی یادآور شد: با توجه به آیه سوم سوره لقمان، محسنین کسانی هستند که علاوه بر اینکه اقامه نماز می‌کنند، زکات می‌پردازند و به آخرت یقین دارند و به مسائل معنوی و اقتصادی نیز توجه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha