دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1082004
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تصاویر/ افطاری امام جمعه میاندوآب با ورزشکاران

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: اسلام کامل ترین دین و خاتم ادیان الهی است که در کنار تاکید بر لزوم داشتن معنویت، مسئله اقتصاد را بخشی از نیاز ضروری جامعه عنوان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده، امروز در جلسه شورای زکات میاندوآب که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهارداشت: دین اسلام کامل ترین دین وخاتم ادیان الهی است که در کنار تاکید بر لزوم داشتن معنویت در جامعه، مسئله اقتصاد را بخشی از نیاز ضروری جامعه عنوان می کند و زکات یکی از این مسایل است که اسلام آن را راهی برای فقر زدایی و رفاه ومنافع عامه جامعه به خصوص قشر ضعیف و فقیر قرار داده است .

به گفته امام جمعه میاندوآب علت عقب ماندگی و فقر اقتصادی جامعه امروز عمل نکردن به آموزه های دینی و نادیده گرفتن تعالیم اسلام است.

وی با اشاره به مشکل تکدی گری در جامعه به خصوص شهر میاندوآب گفت: عواطف انسانی برای کمک های جزیی به تکدی گران در خیابان ها تنها باعث فقر پروری و بیشتر شدن تکدی گری در سطح شهر می گردد و باید مسئله را از ریشه حل کرده و برای آن راهکار عقلانی و قانون اتخاذ کرد تا جلوی سوء استفاده عده ای سودجو گرفته شود.

حسن زاده افزود: ارگان های دولتی چون بهزیستی و کمیته امداد و سایر خیریه ها باید به مسأله تکدی گری به طور جدی رسیدگی کنند و پلیس و شهرداری نیز در جمع آوری تکدی گران و سپردن آنها به مراکز مربوطه همکاری کنند تا فقیری مجبور به تکدی گری نشود و عده ای سودجو نیز از این مسئله سوء استفاده نکنند و چهره شهرمان ناخوشایند نگردد .

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha