سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تراشیون

حوزه/ کارشناس تربیت کودک و خانواده به هفت نشانه طلاق عاطفی همسران اشاره کرد و گفت: اختصاص ندادن زمانی برای صحبت با یکدیگر، قهرهای زیاد و طولانی مدت، استفاده دائمی از جملات تهدید آمیز به خصوص تهدید به طلاق، ناله و نفرین، تضارب و کتک زدن، جدایی بستر و خیانت و بی‌وفایی نشانه‌های طلاق عاطفی در خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین تراشیون کارشناس خانواده، ظهر امروز در نشست «عوامل شکاف در رابطه همسران و تفاهم در خانواده» که با حضور بانوان طلبه در مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری(س) رفسنجان برگزار شد، با اشاره به آماری از طلاق در کشور، اظهار داشت: علاوه بر طلاق رسمی، نوعی از طلاق در خانواده‌ها وجود دارد که به آن طلاق خاموش یا طلاق عاطفی گفته می‌شود و هفت نشانه برای شناخت طلاق خاموش وجود دارد که اگر این نشانه‌ها بین همسران در هر خانواده وجود داشته باشد، پیامد خوبی ندارد.

کارشناس تربیت کودک و خانواده، به هفت نشانه طلاق عاطفی همسران اشاره کرد و گفت: اختصاص ندادن زمانی برای صحبت با یکدیگر، قهرهای زیاد و طولانی مدت، استفاده دائمی از جملات تهدید آمیز به خصوص تهدید به طلاق، ناله و نفرین، تضارب و کتک زدن، جدایی بستر و خیانت و بی‌وفایی نشانه‌های طلاق عاطفی در خانواده‌ها است.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم «مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»، اظهار کرد: زن و شوهر بعد از هیاهوی روزانه در کنار هم به سکنی برسند و اگر این اتفاق بیفتد، زندگی آنها مسیر طبیعی را طی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون، مهمترین ریشه طلاق عاطفی را عدم شناخت زن و شوهر از یکدیگر و نشناختن گسل‌های زندگی عنوان کرد و گفت: این آشنایی نداشتن و نابلدی، با مطالعه کمتر شده و در نتیجه منجر به بهبود روابط بین همسران می‌شود.

وی به راهکارهایی برای بهبود روابط همسران پرداخت و خاطرنشان کرد: افزایش قدرت کلامی بانوان در ارتباط با همسر، توجه ویژه بانوان به سلامت جسم خود از جهات گوناگون و شناسایی نیازهای همسر و توجه به رفع آن‌ها از نکات مهمی است که باید در خانواده مد نظر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha