سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ق

حوزه / امام جمعه بادرود، فرمایشات رهبری در دیدار رئیس جمهور عراق در نماندن حتی یک آمریکایی در این کشور را یک جمله راهبردی و نگاه کلان ایشان به آینده منطقه دانست و گفت: این جمله رهبری باید برای همه آزادیخواهان جهان به درستی تبیین و بر آن پافشاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاء است.

امام جمعه بادرود، گفت: همانطور که انبیاء انسان را از جهل و نادانی رهانیده و به سوی نور و به راه درست هدایت می‌کنند، معلمان نیز راه را به دانش آموزان نشان می‌دهند تا بتوانند افراد موثری برای جامعه خود باشند.

حجت الاسم قاسمی، بر لزوم حفظ مقام عالم و معلم از دیدگاه پیامبران و امامان معصوم تأکید کرد و یادآور شد: حضرت علی(ع) احترام معلم را بر هر قشری از جامعه لازم می‌دانستند و به مسلمانان سفارش می‌کردند که به پاس خدمات این گروه ارزشمند در هر مقامی که باشند، آنان را همانند پدر خود گرامی بدارند.

وی با اشاره به دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، معلمان را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی همچون نسل نوجوان و جوان و معماران آینده کشور خواندند و با تبیین بایدها و نبایدهای مهم نظام آموزش و پرورش، فرمودند که "نظام در مقابل توقعات خود از معلمان و در قبال مشکلات مختلف آنها، حقیقتا احساس مسئولیت کند".

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه مقام معظم رهبری، جامعه معلمین را از بهترین و شریف‌ترین قشرهای کشور دانستند و با سپاس از زحمات این مجاهدان بردبار و سخت‌کوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای کشور، خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن، با اراده و «برخوردار از اخلاق اسلامی و تعهدات ملی»، برای ساختن آینده کشور، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، یادآور شد: امام خمینی(ره) به پهلوانان توصیه نمود همان طوری که کوشش می‌کنید جسمتان قوی باشد، کوشش کنید تا روحتان نیز قوی باشد.

امام جمعه بادرود، به دیدگاه مقام معظم رهبری پیرامون ورزش اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، "قبل از اینکه ورزش‌های غربی وارد کشور شود، ورزش‌های باستانی و این زورخانه‌ها و این باشگاه‌های قدیمی باستانی که ما دیده بودیم، همه‌ آراسته‌ به نام خدا و نام ائمه و دارای جنبه‌های دینی و اخلاقی بود. "

امام جمعه بادرود، به سفر هفته گذشته رئیس جمهور عراق به کشورمان و دیدار با رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند، حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند.

حجت الاسلام قاسمی، فرمایشات رهبری در دیدار رئیس جمهور عراق در نماندن حتی یک آمریکایی در این کشور را یک جمله راهبردی و نگاه کلان ایشان به آینده منطقه دانست و ابراز کرد: این جمله رهبری باید برای همه آزادیخواهان جهان به درستی تبیین و بر آن پافشاری شود.

امام جمعه بادرود، بر لزوم عملی شدن فرمایشات رهبری در اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تأکید کرد و گفت: این جمله کلیدی رهبری در دیدار رئیس جمهور عراق، باید در همکاری‌های متقابل کشورهای منطقه و جهان به‌ عنوان یک رکن اصلی در مناسبات مورد اهتمام جدی واقع شود.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن قدردانی از حرکت زیبای رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار به نیابت از مردم انقلابی ایران در نام گذاری نام محل زندگی شهید جوانمرد شهید حمیدرضا الداغی، خاطرنشان کرد: به پاس فداکاری قهرمانانه و غیرتمندانه، اقدام انسانی و جوانمردانه شهید الداغی، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار خیابان محل زندگی او را به نام جوانمرد شهید حمیدرضا الداغی نامگذاری کرد.

امام جمعه بادرود، به سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سفر سبب تقویت هرچه بیشتر مناسبات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دینی بین دو کشور شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha