پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
خانم صالحی پور

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: تبیین پایه‌های نظام فکری رهبر معظم انقلاب برگرفته از آیات و سیره ائمه معصومین(ع) و برای طلاب لازم و ضروری است.

خانم زهرا صالحی‌پور معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، با بیان اینکه تبیین اندیشه فکری رهبر معظم انقلاب برای طلاب ضرورری است، اظهار داشت: امروز اندیشه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری نقشه راهی است که با فهم درست آن‌ها و التزام نسبت به اجرای آن، ما را به تمدن اسلامی خواهد رساند.

وی افزود: طرحی مردمی و خود جوش، به‌صورت سراسری با نام «تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری» در سراسر کشور راه‌اندازی شده، تا نقشه راه انقلاب را به تمام مردم ارائه دهیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، با اشاره به اینکه مجموعه‌ تبیین منظومه‌ فکری رهبر انقلاب از سال ۹۶ تمرکز خود را بر ارائه‌ نظام اندیشه‌ انقلاب اسلامی بر اساس منظومه‌ فکری رهبر معظم انقلاب قرار داده است، گفت: این مجموعه تاکنون دوره‌های آموزشی و حلقات مطالعاتی پرشماری را برای طلاب و عموم بانوان دغدمه‌مند برگزار و مدیریت کرده است.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی معارف انقلاب اسلامی دارای سه سطح بوده که در سطح یک، تمرکز بر آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب است و شامل منظومه معرفتی، کنشی و ارزشی می‌باشد و در سطح دو نیز تربیت پژوهشگر و در سطح سه، تربیت مدرس می‌باشد.

صالحی‌پور با بیان اینکه این طرح دارای دو بخش مطالعاتی و اجرائی است، ادامه داد: در بخش اول، تعدادی از آثار منتشر شده از مقام معظم رهبری که ما را با بخش‌های مختلف اندیشه‌های ایشان آشنا می‌کند، مورد مطالعه، مباحثه، تحلیل و تدریس قرار می‌گیرد و در بخش دوم نیز با تشکیل یک تشکّل سراسری و منسجم، دغدغه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب را در متن جامعه دنبال و محقق خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در هشتمین دوره آموزشی این طرح، ۱۵ نفر موفق به پذیرش شدند و تاکنون ۶ نفر موفق به گذراندن کامل دوره آموزشی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب در هفته دو روز را به مطالعه و مباحثه کتب رهبر معظم انقلاب زیر نظر مجموعه تبیین منظومه فکری می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha