سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل از مقام استاد دانشگاه قم

حوزه/ قاسمی گفت: یکی از موضوعات مهم کشور اشتغال و کارآفرینی است که باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد، یکی از برنامه‌های مرتبط در این زمینه همایش ایده‌های برتر کارآفرینی است که فعالین این حوزه از تجارب خود خواهند گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، غلامعلی قاسمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از مقام استاد که در تالار شیخ مفید دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم امسال باید در رابطه بسته‌های تشویقی اعضای هیئت علمی، مطابق شیوه‌نامۀ جدیدی که آماده شده و انتخاب اساتید نمونه بر اساس این شیوه‌نامه که "سرآمدان آموزشی" نام دارد، انجام شود.

وی افزود: از آنجا که وزارت علوم شیوه‌نامه نمونه‌ای ابلاغ کرد، مطابقت‌های لازم بین این دو شیوه‌نامه انجام شد و دانشکده‌ها مطابق شیوه‌نامه جدید ارزیابی خود را انجام دادند.

قاسمی ادامه داد: بسته پایه‌های تشویقی دارای محورهای گوناگونی است که شامل آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی می‌شود، در حال حاضر ابلاغ شده است و هر یک از اساتید شرایط لازم محورهای ذکر شده را داشته باشد با ارائه درخواست به کمیته ترفیعات می‌تواند از این حمایت‌ها استفاده کند.

وی با اشاره به این که مطابق برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری احکام در دو نوبت ابلاغ خواهد شد، بیان کرد: تا شهریورماه اولین نوبت احکام ابلاغ شده و در نیمه دوم سال هم به همین صورت است انجام می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم بیان کرد: با آماده شدن کارنامه آموزشی اساتید می‌توان بررسی‌های دقیق‌تری انجام داد و در نتیجه بسته‌های تشویقی و حمایت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

قاسمی گفت: اساتید مدعو در ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و با حمایت اعضای هیئت رئیسه چهارچوبی برای افزایش حق‌التدریس مقرر شد و شایان توجه است که سرعت این بررسی‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امکان ارتقا و ترفیع از طریق سیستم گلستان فراهم شده است و این مورد بسیار آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود.

تلاش برای افزایش سطح دانشجویان ورودی قاسمی بیان کرد: از سوی دیگر بسته‌ای برای حمایت از رتبه‌های برتر کنکور تدوین شده، همچنین شرایط بازدید دانشجویان دبیرستانی از دانشگاه بیش از پیش امکان پذیر شده است و در کنار آن از تبلیغات رسانه‌ای انجام خواهد شد تا بتوانیم با استقبال افراد برتر در آینده سطح دانشجویان ورودی را افزایش دهیم.

وی گفت: از سوی دیگر یکی از موضوعات مهم کشور اشتغال و کارآفرینی است که باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد، یکی از برنامه‌های مرتبط در این زمینه همایش ایده‌های برتر کارآفرینی است که فعالین این حوزه از تجارب خود خواهند گفت.

دکتر قاسمی افزود: از آنجا که در سه سال گذشته تقریبا همه پست‌های اداری دانشگاه تکمیل شده بود امکان بکارگیری نفرات جدید وجود نداشت، اما با پیگیری‌های ریاست دانشگاه امکان همکاری با افراد جدید در هیئت‌های علمی دانشگاه وجود دارد و به این وسیله می‌توانیم از نفرات برتر در هیئت‌های علمی دانشگاه استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha