دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب»

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی اظهار امیدواری کرد که برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» بتواند اذهان اندیشمندان، صاحب نظران و دست‌اندرکاران مسائل سیاسی جهان را متوجه رنج جامعه بشری از تبعیض های ناشی از جرائم ضدبشری دولت آمریکا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام عباسعلی شاملی روز چهارشنبه در نشست تخصصی پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در سالن همایش های بین المللی امام خمینی (ره) جامعة المصطفی گرگان اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها شجاعت و قدرت رویارویی با اقدامات جهانی در سطح علمی و بین المللی را فراهم می آورد.

بیشتر بخوانید:

آغاز پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب» در گرگان

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به توانمندی ایران در حوزه های دفاعی یادآور شد: اگر نتوانیم در سطح علمی و فرهنگی در مجامع علمی اذهان بشری را نسبت به جرائم آمریکا روشن کنیم، این رژیم به جنایات و اقدامات ضدبشری خود ادامه خواهد داد.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این نشست هشت مقاله حول ۲ محور اصلی مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا و راهکارهای مقابله جهانی با آن هم از لحاظ تئوری و علمی در قالب نشست ها و سمینارها و هم از لحاظ کارکردهای عملیاتی مانند درخواست از سازمان ملل برای نقض حق وتو یا استفاده از ظرفیت دادگاه های بین المللی همچون لاهه برای مقابله با تبعیض و تشویق به افزایش جرم و جنایت، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به مقالاتی که در این پنل مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی از مقالات دریافتی به صورت سفارشی از سوی استادان و محققان برای کنفرانس تدوین شده اما هدف اصلی جامعةالمصطفی از برگزاری این کنفرانس بین المللی، تشویق دانشجویان دوره دکتری یا پژوهشگران المصطفی برای تمرکز علمی با رعایت استاندارها روی این موضوع مهم جهانی است.

حجت الاسلام شاملی با اشاره به مشارکت طلاب ۱۳ کشور در این کنفرانس گفت: نتایج بررسی‌ و ارزیابی‌های صورت گرفته در نشست‌های تخصصی در روز اختتامیه همایش اعلام و مقالات برتر معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه اظهار امیدواری کرد که برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» بتواند اذهان اندیشمندان، صاحب نظران و دست‌اندرکاران مسائل سیاسی جهان را متوجه رنج جامعه بشری از تبعیض های ناشی از جرائم ضدبشری دولت آمریکا کند.

ظلم به زنان، کودکان و قومیت‌ها در آمریکا

حجت الاسلام مجید رهنما معاون آموزش جامعةالمصطفی گلستان هم با تاکید بر مبانی الهی مقام معظم رهبری در بحث حقوق بشر، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در حالی شعار حقوق بشر سر می دهد که این حقوق در این کشور رعایت نمی شود و زنان، کودکان، قومیت‌ها و ملل مختلف مورد ظلم و ستم قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش چند ماهه دست اندرکاران برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: ۳۷ پیش همایش در مجموعه برادران و خواهران نمایندگی برگزار گردید و حدود ۲۰۰ مقاله به همایش ارائه شد.

معاون آموزش جامعةالمصطفی گلستان مقالات ارسالی به این کنفرانس را از لحاظ علمی بسیار عالی ارزیابی نمود و اظهار داشت: در این مقالات به معنای واقعی کلمه حقوق بشر امریکایی که در حقیقت ضد بشری است، به تصویر کشیده شد.

پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری به میزبانی سازمان جوانان حقوق بشر ایران و جامعةالمصطفی گلستان از صبح امروز در گرگان آغاز شده و تا شامگاه فردا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha