دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع شهید رجب زاده در بیرجند

حوزه/ حسین رجب زاده شهید والا مقام هشت سال دفاع مقدس امروز پس از ۴۰ سال گمنامی بازگشت تا بگوید مرگ در مسلک ققنوس جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در بیرجند، حسین رجب زاده شهید والا مقام هشت سال دفاع مقدس امروز پس از ۴۰ سال گمنامی بازگشت تا بگوید، مرگ در مسلک ققنوس جایی ندارد. چه قدوم مبارکی دارد، با آمدنش گوشه گوشه شهرمان عطر کربلا گرفته، آمده تا همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد(ع) در زادگاهش آرام گیرد.

در سنگر شهدا همه آمده بودند، از پیر و جوان، زن و مرد کوچک و بزرگ همه آمدند تا لاله تازه تفحص شده را در آغوش بگیرند و از خودگذشتگی‌اش را پاس بدارند، چشم‌ها اشکبار بود و گلویشان را انگار بغضی هزار ساله بسته بود.

حالا در هر گوشه این خاک ردپایی از خون لاله‌های پرپر شده به چشم آید، مردمان این سرزمین با شهدا خو گرفته و پاسبان حریم سرخ شهادتند، درست مانند مردم خون گرم و شهید پرور خراسان جنوبی که با حضور پر رنگ خود در مراسم تشییع شهید رجب حسین زاده مراتب سپاس خود را از مقام شامخ شهدا نشان دادند و ثابت کردند فرهنگ ایثار و شهادت در روح و جانشان ریشه دوانده است.

پیکر مطهر لاله تازه تفحص شده امروز از حوزه علمیه سفیران هدایت تا قطعه ۲ گلزار شهدا تشییع و در جایگاه ابدیش آرام گرفت.

در مراسم امروز خانمی در جمعیت می‌گفت: شهدا تجار بزرگی هستند، آن‌ها با خدا پای معامله نشستند و سعادتمند شدند.

بانویی دیگر نیز با بیان اینکه معتقد بود نام شهدا در تاریخ خوش می‌درخشد، یادآور شد: این ما هستیم که باید با ادامه دادن راه شهدا برای خودمان آبرو و سعادت بخریم.

میزبانان شهید رجب زاده می‌گفتند، تنها با حفظ حجاب و عفاف و پیروی از ولایت فقیه می‌توانیم قدردان خون شهدا باشیم.

شوق وصال!

در ادامه با برادر شهید همراه شدیم او از خصوصیات شهید این‌طور برایمان می‌گوید: برادرم با شور و نشاط خاصی عازم جبهه شد، همواره خوشرو و اهل نماز و عبادت بود و پیوسته دوستانش را به حضور در جبهه دعوت می‌کرد و حتی روزهایی که به مرخصی می‌آمد از حال و هوای معنوی جبهه می‌گفت.

وی ادامه داد: امروز بیشتر از هر روز خوشحالم که بعد از ۴۰ سال انتظار و دوری، برادر به خانه برگشته است.

برادر شهید با تأکید بر اینکه روزهای نبودش برایمان بسیار سخت گذشت، اظهار کرد: کاش پدر و مادرمان زنده بودند و بازگشت پسرشان را می‌دیدند.

وی تصریح کرد: از جوانان می‌خواهم به وصیت شهید عمل کرده و با حمایت از ولایت فقیه و دفاع از میهن و ناموس، ادامه دهنده راه سرخ او و دیگر شهدا باشند.

برادر زاده شهید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، بیان کرد: آن روزها که عمویم به جبهه رفت و شهید شد، من نبودم تا از حضورش فیض ببرم اما از کودکی پدر برایم از عمو می‌گفت، از اخلاق نیکو و از جان گذشتگی‌اش، از علاقه‌اش به انقلاب، حجاب و دین.

خانم حسین زاده خطاب به بانوان گفت: شهدا برای حفظ ناموس از جان گذشتند، ما بانوان می‌توانیم با حفظ حجاب فاطمی رهرو راهشان باشیم و به سعادت برسیم.

احترام به شهدا مصداق شکر نعمت ولایت است

پیکر مطهر شهید، ساعتی را میهمان حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی بود که در این مراسم حجت‌الاسلام شمس الدین عارفی استاد حوزه علمیه در سخنرانی‌ به مناسب سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و مراسم تشییع پیکر شهید حسین زاده، اظهار کرد: ولایت اهل بیت نعمتی است که خداوند متعال در روز قیامت آن را از انسان بازخواست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بالاتر از نعمت ولایت، نعمتی نیست، افزود: زمانی می‌توانیم شکر نعمت ولایت را به جا آوریم که نسبت به آن شناخت و معرفت پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی بیان کرد: به برکت نعمت ولایت، گزندی به انسان نخواهد رسید و سعادت‌مند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم شیطان حواسمان را پرت کند و کفران نعمت کنیم، هر چند وضعیت اقتصادی چندان مساعد نیست، اما مردم نباید نسبت به نعمت ولایت کفران بورزند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شهدا برای دفاع از وطن، ناموس و دین از خود گذشتند، لذا بایستی به شهدا احترام بگذاریم که این مهم مصداقی از شکر نعمت ولایت است.

وی گفت: باید قدردان نعمت ولایت باشیم، شکرانه این نعمت این است که انسان در راه رشد و حفظ ولایت حرکت کند، دشمن خیال می‌کند می‌تواند مردم و به‌خصوص جوانان ما را از نعمت ولایت دور کند، اما زهی خیال باطل، تا هستیم پای ولایت خواهیم ماند.

جامعه امروز به گسترش معارف شهدا نیاز دارد

در مراسم تشییع که با حضور با شکوه مردم برگزار شد، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: دشمنان با اقدامات مختلف از صدر اسلام به دنبال خاموش کردن نور ائمه اطهار بودند، اما همه باید بدانیم که هرگز نور خدا خاموش نمی‌شود.

وی یادآور شد: اینکه ائمه اطهار(ع) نتوانستند حکومت اسلامی و نقشه بزرگ اسلام را پیاده کنند به این دلیل بود که یاران کافی نداشتند تا مانند عصر امروز به فرمان آنان لبیک بگویند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز به پشتیبانی مردم، حکومت اسلامی در جامعه تشکیل شده است، بیان کرد: در دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) حکومت اسلامی تشکیل شد، اما به شکست انجامید، چرا که دقت‌ها و ظرایف لازم صورت نگرفت و امروز نیز این آسیب در کمین شما وجود دارد و اگر کوتاهی و غفلت شود، ما هم دچار همین آسیب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه حضور در تشییع شهدا مستحب است، اما امروز شما حضور دندان شکن داشتید، گفت: در ادامه پیروی از منش، راه و هدف شهید لازم است؛ هدف شهدا برپایی حکومت اسلامی و توسعه آن است تا حکومت جهانی امام عصر(عج) رقم بخورد.

حجت‌ الاسلام رحیم‌ آبادی یادآور شد: دشمنان جدی در مسیر رسیدن به این هدف و آرمان داریم، دشمنانی که در دوران ائمه اطهار (ع) هم بودند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: پیام ائمه اطهار و امام صادق(ع) و شهدا به ما این است که راهشان همیشه زنده است و ما آمده‌ایم در مکتب آنان شناخت بیشتری به دست بیاوریم و رهرو واقعی شهدا باشیم.

وی پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ ارزش‌های اسلامی را از سفارش‌های مشترک شهدا برشمرد و یادآور شد: باید در ادامه مسیرمان سخت مواظب جریان نفوذ و نفاق باشیم تا دچار انحراف نشویم، این جریان می‌خواهد ما را از ولایت فقیه و ادامه مسیرمان جدا کند.

حجت‌ الاسلام رحیم‌ آبادی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به حکومت جهانی اسلام، باید به ادامه مسیرمان عمق بیشتری بدهیم، گفت: جامعه اخلاق‌ساز و مقتدر باشد، که در این خصوص می‌توانیم سوره‌های انفال و توبه را بخوانیم و به صورت عمقی آن را درک کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: برای توسعه معارف شهداء نیازمند آن هستیم که جریان‌های فرهنگی سریعتر سر و سامان پیدا کنند و همیشه رهرو و پشتیبان ولایت فقیه باشیم، برای رسیدن به حکومت جهانی اسلام، صبر و شکر داشته باشیم و مراقب توطئه‌های دشمنان در این مسیر باشیم، چرا که آنان می‌خواهند نقاط ضعف کوچک ما را برجسته و مردم را ناامید کنند.

وی خاطرنشان کرد: فضای عمومی جامعه را دشمنان با رسانه‌های خود تحت تاثیر قرار می‌دهند و اگر مراقب نباشیم به گمراهی می‌کشند، چرا که اکثر افراد به شنیده‌ها اکتفا می‌کنند، بنابراین باید همه جریانات گوش به فرمان و رهرو واقعی ولایت فقیه باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha