دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجلیل از روابط عمومی گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، اصولا اجتماعی بودن و ایجاد روابط اجتماعی با هم‌نوع در متن خلقت و آفرینش انسان پی‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در ویژه برنامه روز روابط عمومی و هفته ارتباطات که با هدف تجلیل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد، بیان کرد: انسان نیازمند روابط اجتماعی است و بدون حضور در اجتماع هیچ‌گاه از عهده پاسخگوئی به نیازهای متنوع زندگی خویش بر نمی‌آید؛ به همین دلیل، فلاسفه و حتی دیگر اندیشمندان انسان را موجودی مدنی دانسته‌اند.

وی افزود: این موضوع از آیات قرآن کریم نیز استفاده می‌شود که اصولاً اجتماعی بودن و ایجاد روابط اجتماعی با هم‌نوع خود در متن خلقت و آفرینش او پی‌ریزی شده است؛ خداوند در آیه ۱۳سوره مبارکه حجرات این موضوع را چنین مورد تاکید خود قرار می‌دهد: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثَی وَ جَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَ قَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ».

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: قرآن کریم در آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران با دعوت امت به برقراری رابطه اجتماعی، داشتن شکیبایی و در پیش گرفتن تقوای الهی را برای رسیدن به رستگاری و فلاح مورد تأکید قرار داده است.

حسینی واعظ اظهار کرد: موضوعی که امروزه به عنوان اخلاق در روابط عمومی به شکلی بسیار ناقص در مجامع روابط عمومی مطرح است، در آیه فوق با زیبایی هر چه تمام‌تر بیان شده است.

وی با اشاره به روایاتی پیرامون چگونگی برقراری ارتباط با دیگران توصیه‌هایی را ذکر کرد و در پایان از زحمات خانم قربانی نژاد مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان تجلیل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha