سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
میرزایی

حوزه / امام جمعه دمق، با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در کشور است، گفت: دشمن از طریق کاهش ارزش پول، افزایش تورم و کاهش سرمایه‌گذاری را رقم می‌زند و لذا تولید کاهش پیدا می‌کند، بنابراین رشد اقتصادی منفی و شاهد تورم خواهیم بود و در نهایت فقیر، فقیرتر و غنی غنی‌تر و شکاف طبقاتی در جامعه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به سالروز آغاز تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دولت آمریکا و اروپایی‌ها علیه نظام اسلامی در سال ۱۳۵۹، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی تحریم‌های اقتصادی، جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی دشمنان، متلاشی کردن اقتصاد از درون کشور است.

وی با بیان اینکه دشمن انتظار داشت که با تحریم‌ها، تضعیف پول ملی رقم بخورد و یک جو تورمی شدید بر جامعه اعمال شود، گفت: تلاش دشمن در تمامی این سال‌ها بر این اساس بوده که حاکمیت را از مردم جدا کند.

امام جمعه دمق، افزود: اگر به کتاب‌ها و مقالاتی که طراحان تحریم نوشته‌اند و تحقیقاتی که انجام شده، نگاه کنیم، مهمترین نکات در شروع اعمال تحریم‌های ظالمانه عبارتند از، چگونه تحریم کنند، این تحریم‌ها چگونه باعث رنجش و کدورت مردم شود و چگونه مردم را نشانه‌گیری کنند به طوری که مشکلاتی در جامعه ایجاد شوند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد توان و مقاومت اقتصاد کشور در برابر تحریم‌ها ارزیابی می‌شود تا مجدداً تحریم‌های جدیدتری اعمال کنند، اظهار کرد: در کتاب «هنر تحریم‌ها» که مسئول تیم طراحی تحریم علیه ایران نوشته است، این طور بیان شده که آنها به دنبال شناسایی نقاط حساس اقتصاد ایران هستند تا به نحوی تحریم کنند که بیشترین ضربه و شدت بر کشور وارد شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه نویسنده و تحلیلگر ارشد سیا در کتاب «جنگ ارزی»، بهترین راه و مسیر تغییر رژیم در ایران را از طریق جنگ اقتصادی و هدف قرار دادن تضعیف پول ملی می‌داند، گفت: اندیشمندان اقتصادی می‌گویند مؤثرترین ابزار و حربه برای از بین‌بردن و اضمحلال یک حکومت، کاهش ارزش پول ملی است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن از طریق کاهش ارزش پول، افزایش تورم و کاهش سرمایه‌گذاری را رقم می‌زند و لذا تولید کاهش پیدا می‌کند، بنابراین رشد اقتصادی منفی و شاهد تورم خواهیم بود و در نهایت فقیر، فقیرتر و غنی غنی‌تر و شکاف طبقاتی در جامعه ایجاد می‌شود.

امام جمعه دمق، با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های گذشته تنها عده‌ای به دنبال مذاکره بودند و برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی طراحی لازم را نداشتند، گفت: از راهکارهای تقویت ارزش پول ملی، کاهش هزینه‌های تولید داخلی است.

وی تصریح کرد: هزینه تولید، عبارت است از کل مبالغ پرداخت شده برای منابع به‌کارگرفته شده جهت تولید محصول یا ارائه خدمات که از جمله این موارد، مواد اولیه است.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به اینکه مواد اولیه یا از خارج کشور تهیه می‌شود یا تولید شرکت‌های داخلی مثل محصولات پتروشیمی است، اظهار کرد: در قسمتی که مواد اولیه از خارج تأمین می‌شود و تحریم هستیم، باید با تلاش نیروی‌های داخلی به خودکفایی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه رابطه ریال با ارزهای خارجی باید مدیریت شود، گفت: امروز صادرات خصوصا به کشورهای منطقه یکی از ضرورت‌هاست که دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

امام جمعه دمق، به تشریح رویکرد اقتصادی دولت با کشورهای همسایه پرداخت و خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای که آمریکا درخواست عضویت در این سازمان را برای بهبود اوضاع اقتصادی خود داشت اما پذیرفته نشد، یکی از اقدامات دولت سیزدهم است.

وی با گرامیداشت ۳ خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، یادآور شد: در روزگاری که سلاح و تجهیزات نداشتیم، اما قدرت ایمان و انجام وظیفه و نصرت اللهی باعث پیروزی ما شد.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند، خرمشهرها در پیش داریم، اظهار کرد: لازم است تا با قدرت ایمان و انجام وظیفه و تلاش شبانه روزی مسئولین و حمایت‌های مردمی که این حمایت‌ها همیشه بوده و از این به بعد هم خواهد بود، خرمشهرها در جنگ اقتصادی هم آزادی شود.

وی با تأکید بر اهمیت بصیرت افزایی در جامعه و تحقق جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: امروز در جنگ ترکیبی که مبتنی بر پایه جنگ شناختی است، اگر جبهه درگیری با دشمنان اسلام و نقشه دشمن به درستی شناسایی نشود، مغلوب خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha