سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مسابقه پژوهش گروهی رشد نهم

حوزه/ رئیس اداره فعالیت ها، مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری ۱۴ نشست استانی جهت تبیین اهداف و فرآیند ثبت نام در مسابقه پژوهش گروهی رشد نهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی کرامتی رئیس اداره فعالیت ها، مجامع و همایش های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان نهمین دوره مسابقه گروهی رشد و رصد اجرای این برنامه در سطح مدارس علمیه، این اداره با هدف توجیه، تشویق و ترغیب طلاب، اساتید و معاونین پژوهش استانی برای شرکت پرنشاط در این رویداد علمی، اقدام به برگزاری ۱۴ نشست برخط اختصاصی و هدفمند به صورت مجزا، در استان های متقاضی کرد.

وی با بیان این که در این نشست ها ضمن پاسخ گویی به ابهامات و سؤالات مخاطبان، اهداف این مسابقه علمی تبیین شد، افزود: ترویج فرهنگ پژوهش گروهی، پرداختن به موضوعات کاربردی با عنایت ویژه به پژوهش های پیمایشی، آشنایی طلاب با سبک های نوین تحقیق و تتبّع، آشنایی با نیازهای بومی پژوهشی، جهت‌دهی فعالیت‌های گروهی طلاب به سمت رفع نیازهای معرفتی جامعه در جهت اعتلای نظام اسلامی از جمله محورهای مورد تأکید بود.

رئیس اداره فعالیت ها، مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به هم‌سویی این مسابقه با اهداف برنامه ۵ ساله در ذیل برنامة «فرهنگ سازی پژوهش» به اولویت نگارش مقاله با موضوعات بخش ویژه در این دوره تأکید کرد و ادامه داد: تبیین و تشریح موضوعات بخش ویژه شامل «چالش های فقهی نوظهور (نوپدید) در حوزه خانواده و بانوان»، «خانواده و فضای مجازی (آسیب ها، فرصت ها)» و «ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت» محورهای بخش دوم این نشست ها بود که توسط آقای هراتیان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با شیوه نگارش مقالات استاندارد پژوهشی، مباحث بخش پایانی در این جلسات مجازی بود که از سوی آقای حسینی رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی ارائه شد.

کرامتی گفت: به حول و قوه الهی، اداره فعالیت ها، مجامع و همایش های پژوهشی، جهت تحقق اهداف و مأموریت‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، در کنار معاونت های پژوهش استانی، خدمتگزار مدارس علمیه مبارکه و طلاب ارجمند خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha