دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ساوه

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مطلبی که در رابطه با امامان قابل تأمل می‌باشد و می توان امام رضا (ع) را مصداق آن دانست این که آنها حجت الله هستند، یعنی این که امام کسی است که آینه تمام نمای خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها ساوه نشست برخط «گفتمان دینی با محوریت سیره عملی و گفتاری امام رضا علیه السلام» برگزار شد.

خانم ظهیری از اساتید حوزه علمیه خواهران در این نشست با اشاره به آیه ۴۱ سوره احزاب، امام رضا علیه السلام را مصداق ذکرالله معرفی کرد و گفت: محور زندگی اولیاءالله، خداوند متعال و عشق به خداوند است یعنی آنها همیشه در مرتبه حضور هستند و خود را در محضر خداوند می‌بینند.

وی با اشاره به فرازی از دعای ندبه در رابطه با سیره اخلاقی امام(ره) گفت: همانطور که امام صادق علیه السلام فرموده اند: خداوند زهد را برای اهل بیت(ع) شرط کرده و از آنها پیمان زهد گرفته است و اهل بیت(ع) آن را پذیرفته و همگی مزین به این صفت هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران، سیره امام رضا علیه السلام را تجلی زهد دانست و با بیان روایتی گفت: رَجاء بن ابی‌ضَحّاک مأمور همراهی امام رضا (ع) از مدینه به مرو بود، وی در طول سفر رفتار امام رضا(ع) را زیر نظر داشته میگوید: به خدا سوگند مردی را ندیدم که بیشتر از او نسبت به خدای متعال خوف داشته و در تمام لحظات زندگی به یاد خدا باشد.

وی در ادامه بی توجهی حضرت به زرق و برق دنیا، روزه داری به خصوص سه روز از هر ماه، ختم قرآن در چند روز، نماز و مناجات با خدای متعال را از بارزترین جلوه‌های سیره امام رضا (ع) عنوان کرد.

ظهیری به بیان مطالبی در رابطه با اخلاق و سیره عملی امام هنگام رفتار با مردم، زیر دستان و دوستان اهل بیت، ادب امام در مقابل مردم، گوش دادن به سخنان دیگران، برآوردن حاجات مردم، مهربانی با زیردستان، عدم قهقهه در خنده، عدم بی احترامی در رفتار با موالی و مهمان‌نوازی حضرت پرداخت.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مطلبی که در رابطه با امامان قابل تأمل می‌باشد و می توان امام رضا (ع) را مصداق آن دانست این که آنها حجت‌الله هستند، یعنی این که امام کسی است که آینه تمام نمای خداست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha