دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ازدواج

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: از جمله عواملی که باعث افزایش سن ازدواج در جامعه شده، ترویج مسأله تجمل گرایی در فضای مجازی و رسانه هاست.

فائزه حسین خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که ما برای تحقق اهداف مدنظر در مساله جمعیت، نیازمند ترویج ازدواج آسان و به موقع و پس از آن تأکید بر فرزندآوری زوجین هستیم، اظهار داشت:

وی افزود: یکی از مسایل بسیار مهمی که بدون تردید در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان و به موقع در کشورمان بسیار مؤثر است، نقش آفرینی رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی آن هم با گستره وسیع مخاطبان است.

وی همچنین گفت: این در حالی است که متأسفانه در فضای مجازی به تبلیغ زندگی های تجملاتی و ازدواج های تشریفاتی پرداخته می شود و خود این مساله از عوامل تأخیر در امر مقدس ازدواج و بالارفتن سن ازدواج است.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: البته باید توجه داشت که مباحث فرهنگی سفارش بردار نیست و این طور هم نیست که در بازه ی زمانی کوتاه مدت بتوان شاهد آثار مشهود آن بود، چرا که اساساً فرهنگ یک مساله فرآیندی است و طبعاً برای تغییرات بارز در این عرصه می بایست به لایه های مختلف مسایل و چگونگی ارتباط و تاثیرپذیری آن ها از یکدیگر نیز توجه نمود.

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که ما به واسطه رسانه ها و خصوصاً ظرفیت عظیم فضای مجازی، شاخصه ها و مولفه های ازدواج برپایه معیارهای اسلامی و اقتضائات ایرانی را در جامعه تبیین کنیم و در این بین بیش از هر چیز لازم است که ساختار خانواده ها و تربیت مدنظر قرار گیرد و فرهنگ اجتماعی و دینی در آن ها لحاظ گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha