دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیعہ علماء کونسل کے زیر اہتمام "فکر خمینی رہ و اتحاد امت سمینار" کا انعقاد

حوزه/ به همت شورای علمای شیعه پاکستان سمیناری با موضوع «اندیشه امام خمینی راه اتحاد امت اسلامی» در مسجد الحسین شهر لاهور برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت شورای علمای شیعه پاکستان سمیناری با موضوع «اندیشه امام خمینی راه اتحاد امت اسلامی» در مسجد الحسین شهر لاهور برگزار شد.

در این سمینار حجت الاسلام حسن رضا قمی از مجلس وحدت مسلمین، مولانا حافظ کاظم رضا نقوی، قاسم علی قاسمی، مولوی محمد خان لغاری از جمعیت علمای پاکستان، اصغر عارف چشتی رئیس مجمع علمای اهل سنت پاکستان، عاصم مخدوم رئیس شورای علما و مشایخ، صاحبزاده پرویز اکبر ساقی رئیس نهضت وحدت اسلامی، غلام مصطفی نیر، غلام اکبر ساقی، شاہد عباس جعفری، پیر سید علمدار حسین بخاری و برخی دیگر از شخصیت های پاکستانی سخنرانی کردند.

سخنرانان بر لزوم برجسته کردن ایده امام خمینی در مورد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان تأکید کردند.

آنان اظهار داشتند: بنیانگذار انقلاب اسلامی فرقه گرایی را خلاف آموزه های اسلامی می دانست و بر اتحاد و همگرایی تأکید می کرد. او فهمیده بود که استعمارگران می خواهند با ایجاد اختلافات در میان سنی و شیعه به اهداف منفی و شوم خود برسند. و مسلمانان می توانند با اتحاد متقابل آن را خنثی کنند.

آنان گفتند: برای ثبات پاکستان باید اندیشه امام خمینی را برجسته کرد و همچنین وحدت مسلمانان می تواند فرهنگ کمک به مستضعفان و مظلومان را ترویج کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha