سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فراخوان رویداد ملی زنگ بهشت

حوزه/ دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: رویداد زنگ بهشت تنها مختص طلاب امین نیست و از تمام طلاب استخدام آموزش و پرورش، سرباز طلبه‌ها و طلابی که به صورت غیرمستقیم در مدارس غیردولتی و مساجد فعال هستند می‌توانند ایده‌های خود در زمنیه‌های متعدد اعم از فرهنگی، آموزشی و فناورانه که در مدارس انجام می‌دهند را در سایت زنگ بهشت بارگذاری کنند.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به رویداد ملی «زنگ بهشت» اظهارکرد: امروزه شاهد آن هستیم که در دنیا تعبیر رویداد بسیار فراگیر شده و همه دنیا برای احصا تجربیات مختلف از آن استفاده می‌کنند؛ در این ستاد نیز با توجه به ظرفیت حوزویان در آموزش و پرورش و برای تقویت و ترویج خلاقیت و فعالیت‌های خوب و مفید طلاب در سطح مدارس رویداد زنگ بهشت کلید خورد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: حضور چند هزار طلبه در مدارس و در بین دانش آموزان در سراسر کشور و انجام فعالیت‌های تبلیغی اعم از طرح امین، تدریس و معلمی، اقامه نماز جماعت و تبلیغ‌های مناسبتی، فرصتی ایجاد کرده که طلبه‌ها بتوانند در زمینه تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی در مدرسه و در بین دانش‌آموزان فعالیت تبلیغی و کنشگری مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فعالیت‌های پرورشی باید جذاب باشد که بخشی از این مسئله بر عهده مسئولین است و بخشی نیز باید از ظرفیت مدارس استفاده شود؛ به همین منظور طلاب می‌توانند ایده‌های خود در زمنیه‌های متعدد اعم از فرهنگی، آموزشی و فناورانه که در مدارس انجام می‌دهند را در سایت زنگ بهشت بارگذاری کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: رویداد زنگ بهشت تنها مختص طلاب امین نیست و از تمام طلاب استخدام آموزش و پرورش، سرباز طلبه‌ها و طلابی که به صورت غیرمستقیم در مدارس غیردولتی و مساجد فعال هستند دعوت به عمل می‌آید به رویداد زنگ بهشت بپیوندند.

وی ادامه داد: از آنجا که یک مبلغ برای کار آموزشی نیازمند سواد دینی کافی، اخلاق مناسب، ارائه محصولات نوآورانه و روش های تربیتی جدید است؛ رویداد ملی زنگ بهشت با محوریت فعالیت های تبلیغی و تربیتی در مدارس، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جذابیت بیشتر فعالیت های دینی برای دانش آموزان، با هدف شناسایی، احصا و تعمیم فعالیت های نوآورانه به مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: بنابراین این رویداد فراخوانی برای آن دسته از طلابی است که در مدارس کار خلاقانه دارند، این کار خلاقانه ممکن است در امر آموزش یا تولید یک محصول تبلیغی و تربیتی باشد که در این فراخوان سعی بر آن است تا این موارد پس از شناسایی به سایر مدارس کشور تعمیم داده شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف از این رویداد؛ استفاده از دیدگاه‌های متنوع در زیست بوم‌های مختلف است، از این رو طلاب جوانی که در امر آموزش فعال هستند، می‌توانند آثار خود را به این رویداد ارسال کنند. دانش بنیان بودن طرح‌ها و ایده‌ها در این رویداد بسیار مهم است، به گونه ای که ارزیابی و تقدیر از طرح‌های برتر، ایجاد شرایط مستندسازی از طرح‌ها، ارائه تسهیلات برای طرح‌های نوآورانه و مشاوره دادن به طرح‌های مناسب از برنامه‌های این رویداد ملی خواهد بود.

حجت الاسلام نیکزاد گفت: شاخص‌های داوری در این رویداد نیز نوآوری، ابتکار عمل و جذابیت، تکثرپذیری و قابلیت تکرار فعالیت‌ها در سایر مدارس کشور، تنوع و توجه دانش‌آموزان و کم هزینه بودن فعالیت‌ها در مدارس است.

شایان ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

علاقمندان به شرکت در این رویداد، می‌توانند به سایت زنگ بهشت به نشانی https://zangebehesht.ir مراجعه و آثار خود را ثبت کنند، تا ضمن داوری این رویداد در مرداد ماه، آئین اختتامیه این رویداد و نمایشگاهی از آثار برتر نیز در شهریور ماه برپا شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha