دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عقد اتفاق مشترك بين الأمانة العامة للمؤتمر الدولي لتكريم الملا عبد الله البهابادي اليزدي وجامعة الكوفة

حوزه/ جلسه هیئت علمی دبیرخانه کنگره علامه ملا عبدالله بهابادی با رئیس دانشگاه کوفه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جلسه هیئت علمی دبیرخانه کنگره علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با طرح اهداف و زمینه‌های مشترک فعالیت های اجرایی و برگزاری کنگره در دانشگاه کوفه با حضور رئیس دانشگاه کوفه، رئیس دانشکده فقه و حقوق، معاون آموزش، اساتیدی از دانشکده‌های علوم و تربیت اسلامی و تاریخ در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.

دکتر یاسر العکیلی رئیس دانشگاه کوفه با عرض خیر مقدم به هیئت اعزامی کنگره و تحسین جدیت و پیگیری های مستمر دبیرخانه در برپایی همایش تجلیل از علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی خاطر نشان کرد: از زمان ریاست اینجانب بر دانشگاه دو همایش در سال جاری و سال قبل برگزار کردیم که دستاوردهای خوبی برای طرفین به همراه داشت. تعامل علمی با سایر دانشگاه‌های عراق و دانشگاه بصره نیز از اقداماتی است که می‌تواند به گسترش مشارکت در کنگره بیفزاید.

وی ادامه داد: همکاری‌های علمی و تبادل اطلاعات و نظریات از اهداف این دانشگاه بوده و هست و در شناختن عالمان و احیای آثارشان و نیز تأثیری که در تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امروز ما بر جا گذاشته‌اند هیچ گونه تردیدی وجود ندارد و ما تلاشمان بر این است که با تجارب و تخصص‌هایی که در این دانشگاه داریم با دبیرخانه کنگره همکاری علمی و اجرایی داشته باشیم .

دکتر یاسر العکیلی بر تشکیل کمیته ترجمه تأکید نمود تا ترجمه‌ای بر اساس موازین دانشگاهی و بین المللی صورت بگیرد.

وی همچنین پیگیری منابع تاریخی دوره عثمانی و مکاتباتی که در این زمینه با عتبات صورت گرفته را به کمیته‌ای واگذار کرد تا آن را بررسی کنند.َ

امضای تفاهم‌نامه دبیرخانه کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی با دانشگاه کوفه

همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در عراق دبیرخانه کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی با مشارکت دانشگاه‌ یزد و دیگر مراکز دانشگاهی و حوزوی در ایران، دانشگاه کوفه، دانشگاه اسلامی نجف اشرف و همکاری دیگر مراکز دانشگاهی عراق همایش بین‌المللی علامه بهابادی را در نجف اشرف برگزار می‌کنند.

در این تفاهم‌نامه که در دانشگاه کوفه منعقد گردید، پس از بحث و تبادل نظر طرفین با تشکیل یک کمیته علمی ناظر بر تمام موضوعات علمی اعم از مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی دکتری و کارشناسی ارشد، زمان و مکان برگزاری نشست‌های مشترک، دعوت از مدعوین منتخب جهت حضور در همایش‌های ایران و عراق موافقت به عمل آمد.

در این تفاهم‌نامه مقرر گردید آقایان دکتر عباس کلانتر خلیل آباد رئیس دانشگاه یزد، دکتر محسن عبود العبادی معاون امور علمی رئیس دانشگاه کوفه، دکتر هادی عبدالنبی التمیمی رئیس دانشکده اسلامی دانشگاه اسلامی نجف اشرف، دکتر ستار جبر الأعرجی رئیس دانشکده حقوق کوفه، دکتر حسن حمید فیاض رئیس دانشکده تربیت اسلامی کوفه، دکتر عمار عبود نصار استاد دانشکده ادبیات کوفه و دکتر حسن عبدی‌پور دبیر علمی کنگره به عنوان اعضای کمیته علمی کنگره بین المللی علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی منصوب گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha