دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر انقلاب در عراق

حوزه/ مسئولان کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با نماینده مقام معظم رهبری در عراق دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای دبیرخانه علمی کنگره بین المللی علامه ملا عبدالله بهابادی یزدی با نماینده مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این جلسه ابتدا گزارشی از فعالیت های صورت گرفته دبیرخانه ارائه و سپس درخواست‌های دبیرخانه از نمایندگی مقام معظم رهبری جهت هماهنگی و ارتباطات با سایر مراکز و مؤسسات عراقی مطرح گردید.

آیه الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق از روند پیشرفت دبیرخانه از سفر قبلی هیئت تاکنون ابراز خرسندی و پیگیری‌های مستمر جهت حصول نتیجه مطلوب را یکی از شرایط موفقیت در این همایش بیان کرد.

وی افزود: همفکری، هم افزایی و مشارکت بین مراکز حوزوی و دانشگاهی از نقاط قابل ملاحظه است و تجارب قبلی از برگزاری همایش‌ها حاکی از این واقعیت دارد که هر جا نامی از همایش بین المللی می‌آید قاعدتاً معنای آن این است که طرفین باید سهم مشارکت واقعی داشته باشند و اگر مقالات و بحثی ارائه و از سوی هیئت علمی کنگره برجسته و قابل چاپ گردد لازم است ترجمه شده و در همایش توسط خود شخص قرائت شده تا مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت آن به بحث و بررسی گذاشته شود.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق برگزاری پیش نشست‌های مقدماتی قبل از برگزاری کنگره را از لازمه‌های هر همایشی دانسته و ایجاد حلقه‌های مختلف با عنوان‌های متفاوت و تخصص‌های مورد نظر را از محکمات و مقومات هر همایشی بیان نمود.

وی خاطر نشان کرد: در اختیار قرار دادن فهرست مؤلفان که با دفتر نمایندگی ارتباط دارند می‌تواند در این مسیر کمک بسزایی داشته باشد و در این خصوص جناب آقای محسن زاده معاون پژوهش نمایندگی می‌تواند با دبیرخانه کنگره همکاری داشته باشد.

وی با تأکید مجدد مشارکت همه جانبه در کنگره گفت: تشکیل حلقه‌های متفاوت پیش نشست در مراکز مختلف، شرط تأثیر گذار در اجرا و محقق شدن بهتر اهداف دبیرخانه کنگره می‌باشد.

آیه الله حسینی تاکید نمود: معاون پژوهشی با در اختیار داشتن فهرست مؤلفان از آنها برای مشارکت در بحث ها و ارائه مقالات و حتی آمادگی برای پیش نشست های مقدماتی دعوت به عمل خواهد آورد و موضوعات علمی که مورد نظر دبیرخانه علمی کنگره باشد تهیه و تدوین و آماده ارائه خواهد شد.

در پایان این گفت‌وگو نماینده مقام معظم رهبری در عراق پرهیز از افراط و تفریط در دعوت از مدعوین در ارائه مقالات و یا بی توجهی به برخی از ملاحظات و حساسیت‌ها را در حسن برگزاری کنگره تأثیر گذار دانست و رهنمودهایی ارائه کرد.

دیدار مسئولان کنگره علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی با نماینده مقام معظم رهبری در عراق

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد AF ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    جواب