چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید علی حسینی مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) لوگانوی سوئیس

حوزه/ دکتر سید علی حسینی مدیر سه نهاد دینی مستقر در سوئیس موافقت خود را نسبت به همکاری این نهادها با کنگره علامه بهابادی اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سید علی حسینی مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع)، انجمن بین المللی مطالعات ادیان و دفتر دفاع از حقوق اهل بیت (ع) سوئیس موافقت خود را نسبت به همکاری با کنگره علامه بهابادی در زمینه نشست‌های مشترک، تدوین مقالات، و مشارکت در همایش‌های بین المللی عراق و ایران اعلام کرد.

سید علی حسینی مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) لوگانوی سوئیس با بیان اینکه علامه بهابادی یکی از شخصیت‌های مهم در قرن دهم بوده که نقش بسزایی در تحکیم معارف تشیع به زبان علمی داشت خاطرنشان کرد: معرفی اندیشمندان بزرگ جهان تشیع به مجامع علمی خارج از کشور از رسالت‌های مراکز و انجمن‌های علمی و فرهنگی در خارج از کشور است.

رئیس انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس علامه بهابادی را الگوی مناسب برای تعاملات سازنده ادیان و مذاهب دانسته و اظهار داشت: حکیم بهابادی در مدت حکمرانی خویش در نجف اشرف با دولت‌های عثمانی و صفوی و همچنین مذاهب و اقلیت‌های دینی تعامل سازنده‌ای داشت و نشان داد که مکتب تشیع دارای رویکردی عقلانی و اعتدالی در عرصه حکمرانی است.

سه نهاد دینی مستقر در سوئیس با کنگره علامه بهابادی همکاری می‌کنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha