دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شورای فرهنگ عمومی استان همدان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه / مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان، گفت: جشنواره ابوذر با استفاده از ظرفیت و توان اهالی رسانه، در عرصه نظام مسائل و تبیین دستاوردها با رویکرد امید آفرینی در جامعه نقش‌ مؤثری داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ناصر قوامی مشفق مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان ظهر امروز در آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان، از این جشنواره به عنوان فاخرترین جشنواره رسانه‌ای در کشور نام برد و اظهار داشت: جشنواره ابوذر با استفاده از ظرفیت و توان اهالی رسانه، در عرصه نظام مسائل و تبیین دستاوردها با رویکرد امید آفرینی در جامعه نقش‌ مؤثری داشته و دارد.

وی با بیان اینکه نام این جشنواره از نام صحابه رسول اکرم(ص) و یار با وفای حضرت امیر(ع) ابوذر غفاری گرفته شده است، گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به مسئله امیدآفرینی در جامعه، بنابراین مقرر شد تا نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سراسر کشور با رویکرد امید آفرینی، کار خود را آغاز کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه در این جشنواره در فضایی آزاد و منصفانه ضمن بیان مطالبات، به تبیین دستاوردها می‌پردازند، خاطرنشان کرد: نقش اصحاب رسانه در ترویج نور ایمان و امید در جامعه برای شکستن فضای ناامیدی بسیار پر رنگ است.

وی با تأکید بر اینکه نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر به صورت مساله‌محور با رویکرد حل مشکلات و معضلات برگزار خواهد شد، یادآور شد: قالب‌های این دوره از جشنواره که اصحاب رسانه می‌توانند تولیدات خود را ارسال کنند عبارتند از، گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ گزارش ویدئویی، مستند و پادکست.

قوامی به تشریح محورهای نهمین دوره جشنواره ابوذر پرداخت و گفت: «مهار تورم، رشد تولید»، «جهاد تبیین»، «پیوند رسانه و صنعت»، «مقابله با آسیب‌های اجتماعی»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «بسیج و حوزه‌های عمل»، «امید و نشاط آفرینی»، «خانواده، جامعه و فرزندآوری»، «سبک زندگی ایرانی و اسلامی (عفاف و حجاب)» و «رسانه و گروه‌های جهادی» محورهایی است که اهالی قلم استان همدان می‌توانند آثار خود را حول این مباحث به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولیدی خود را در بازه زمانی دیماه ۱۴۰۱ تا پایان دیماه ۱۴۰۲ در پایگاه جشنواره به آدرس hamedan.basijrasaneh.ir بارگذاری نمایند، اظهار کرد: «مطالبه‌گری منصفانه و منجر به نتیجه» و «تولیدات ویژه دومین کنگره شهدای استان همدان» ۲ محور ویژه استان همدان در این جشنواره می‌باشد.

پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان رونمایی شد

در پایان این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی، از پوستر نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha