سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش سبک دینی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در همایش ملی «سبک زندگی دینی با روایتگری زن مسلمان» گفت: بانوان طلبه الزامات حضور در فضای مجازی از جمله« عقلانی»، «اخلاقی»، «قانونی» و «شرعی» را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در همایش ملی «سبک زندگی دینی به روایت زن مسلمان» که دقایقی قبل در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد آغاز شد با تبریک میلاد امام هادی علیه السلام به شرکت کنندگان حاضر، مسئولان حوزه علمیه خواهران کشور، بانوان طلبه و مسئولان حوزوی یزد نیز خیر مقدم گفت.

وی، گفت: در کتاب بحارالانوار آمده است امام هادی علیه السلام می فرمایند« اگر همه مردم به راههای گوناگون بروند من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه بپرستند خواهم رفت».

فرصت ها و تهدید های فضای مجازی

مدیر حوزه خواهران استان یزد اظهار کرد: ظرفیت فوق العاده و تأثیرگذار فضای مجازی به همراه خودش فرصت ها و تهدیدهایی را دارد که نیاز به شناخت آن داریم تا از تهدید ها در امان بمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تصریح کرد: یک فضای مجازی گسترده و وسیع و رسانه ای در اختیار همگان قرار گرفته است و مرکز مدیریت نیز در این زمینه فعال است.

وی، با یاداوری فرمایشات مکرر رهبر معظم انقلاب درمورد حضور دشمن در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با دشمنان، ابرازکرد: اکنون مدل فعالیت ما در فضای مجازی از تولید تا ارسال در چه محتوا و قالب هایی است؟.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تأکید کرد: خیلی از جوانان و نوجوانان ما تحت تأثیر فضای مجازی هستند و فعالیت آموزشی شما بانوان طلبه می تواند در فضای مجازی تأثیرگذار باشد و دشمنان را در این فضا مغلوب کند.

الزامات فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: فعالیت در فضای مجازی الزاماتی دارد که می تواند در این فضای گسترده «عقلانی» باشد که باید آموزش های لازم را ببینیم تا حضور مؤثر بیابیم.

وی، یکی دیگر از الزامات فضای مجازی را «اخلاقی» بیان کرد و افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر باید اخلاق فضای مجازی را رعایت کنیم و اگر مردم انصاف و اخلاق را از ما دیدند تأثیرگذاری بیشتری دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، سومین الزام حضور در فضای مجازی را الزام«قانونی» بیان کرد و گفت: بانوان طلبه برای ورود در فضای مجازی باید این قوانین را بدانند و الزام دیگر«شرعی» است زیرا ما مسلمان، طلبه و شیعه هستیم و الزامات شرعی در این فضای مجازی را باید رعایت کنیم.

کارگر شورکی، ادامه داد: همه این ها نیاز به آموزش دارد تا اثرگذاری ما دراین فضا بیشتر باشد و ما دچار آسیب نشویم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha