دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت

رئیس جمهور گفت: در پرونده شهید سلیمانی که وضعیت تا این حد روشن بوده و قاتل به‌طور علنی به جنایت خود اقرار کرده است، هرگونه بی‌توجهی دادگاه، تنها موجب بی‌آبرویی آن مرجع قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، امروز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ در نشست هیئت دولت با تبریک عید سعید غدیر، این عید را مناسبتی انسان‌ساز، تکمیل جریان رسالت و نقطه عطف امامت توصیف کرد که در کنار قرآن، دو رکن هدایت و معرفی راه کمال انسانیت هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن جلوه نورانیت حضرت حق برای شناساندن راه هدایت بشر است، تلاش برای خاموش کردن این جلوه نور الهی را جنایتی هولناک علیه انسانیت دانست.

وی همچنین با توجه به برگزاری جشن مردمی عید بزرگ غدیر در کشور و جلوه‌های بسیار زیبای گرامیداشت مردمی این عید، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز در بزرگداشت این مناسبت در کنار مردم هستند.

رئیس جمهور با توجه به نشست دیروز کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران برخی کشورها درباره «اهمیت و جایگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌تر و سریع‌تر اجرای برنامه‌های توسعه بندر چابهار و نیز تکمیل مسیر شمال ـ جنوب فراخواند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت فعال‌تر کردن «کمیته‌های مشترک همکاری با سایر کشورها» به‌عنوان محملی برای بررسی راهکارهای تقویت و ارتقاء روابط با کشورهای دوست، همسایه و همسو، از برگزاری سومین نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه در تهران که دیروز با هدف تسهیل حمل و نقل کالا در مسیر شمال ـ جنوب برگزار شد و توافقات سازنده‌ای در این زمینه داشت، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در پایان از تلاش‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای پیگیری پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراجع حقوقی بین‌المللی تشکر و با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی و دقیق این پرونده، تصریح کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت شناخته شده ملی و بین‌المللی است و در چنین پرونده‌ای که وضعیت تا این حد روشن بوده و قاتل به‌طور علنی به جنایت خود اقرار کرده است، هرگونه بی‌توجهی دادگاه، تنها موجب بی‌آبرویی آن مرجع قضایی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    31 0
    بعداز گذشت «چهار سال»، تازه می‌خواهند «پی‌گیری جدی» کنند؟! یعنی تا حالا «پی‌گیری جدی» نکرده بودند؟ چرا؟! خود آقای رییسی که همان‌زمان رییس قوه قضاییه بود و در دو سال اخیر هم رییس‌جمهوره. البته تعجبی هم نداره، معمولاْ پی‌گیری‌ مسایل مهم در کشور ما همین‌طوره؛ یک مدتی برای مدیریت افکار عمومی شعارهایی داده میشه، بعد موضوع کنار میره تا چندوقت دیگه، یک موج رسانه‌ای راه میفته که بله ما در حال پی‌گیری هستیم و باید پی‌گیری جدی صورت بگیره و...؛ این رشته سر دراز دارد!!