دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تبریز

حوزه/ معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: نه تنها در کلام، بلکه در عمل هم باید فرهنگ قرآنی در جامعه جاری شده و همه عامل به قرآن باشند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، امروز در آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «ویژه کارکنان وزارت جهادکشاورزی» در تبریز، با اشاره به اینکه قرآن کریم، درمان درد معنویت و حلال مشکلات جامعه است، اظهار داشت: باید در راستای پیاده کردن فرهنگ قرآنی در جامعه، با همت و روحیه جهادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات همه ساله در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود، افزود: امسال بیش از سه هزار نفر به مرحله استانی و ۸۰۰ نفر به مرحله‌ منطقه‌ای راه یافته بودند که در مرحله کشوری حدود ۸۰ نفر رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خوئینی، با تأکید بر اینکه قرآن کریم دوای هر دردی بوده و این چشمه‌ معنویت و اخلاق در جامعه باید جاری و ساری شود، ادامه داد: نه تنها در کلام، بلکه در عمل هم باید فرهنگ قرآنی در جامعه جاری شده و همه عامل به قرآن باشند.

معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه پیاده شدن فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار اهمیت داشته و جامعه‌ای اخلاق‌مدار خواهد ساخت، اظهار کرد: بیش از سه هزار همکار قرآنی در وزارت داریم که هر کدام از آنها می‌توانند مروج معارف ارزشمند قرآنی باشند.

وی با تأکید بر اینکه همکاران قرآنی، حافظان و قاریان قرآن باید مکتب‌های قرآنی ایجاد کرده و با گستراندن سفره‌های قرآنی، این نور را به جامعه تزریق کنند، گفت: نیاز امروز جامعه و جهان ما به محتوای قرآنی، اخلاق و معنویت است و قرآنیان و فعالان این حوزه می‌توانند این پیام را به گوش جهانیان برسانند.

حجت‌الاسلام خوئینی، با بیان اینکه با پیاده شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد، اظهار کرد: کلمه «نماز» به تعداد ۵۰۰ بار و مشتقات آن نیز ۹۰ بار در قرآن مورد تأکید قرار گرفته که اگر همین امر نماز در جامعه به‌درستی پیاده شود، از بسیاری آلودگی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha