یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حفظ حجاب و پوشش اسلامی از دستورات مهم دین اسلام است

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران برازجان با اشاره به سوره مبارکه احزاب آیه ۵۹، گفت: بی حجاب ها با نمایش زینتها و زیبایی ها و استفاده کردن از لباس های رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم می‌کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی مرتفع نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اکرم غیب اللهی مدیر مدرسه علمیه خواهران برازجان ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب با اشاره به سوره مبارکه احزاب آیه ۵۹، گفت : باتوجه به این آیه ی نورانی به این مهم می رسیم که بانوان مومن و محجبه در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند، ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با نمایش زینتها و زیبایی ها و استفاده کردن از لباس های رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم می‌کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی مرتفع نمایند.

وی افزود: همان گونه که انسان زبان دارد، لباس او نیز زبان دارد به طور مثال اندازه لباس گویای سن و سال پوشنده آن است و شکل آن معرف شغل و مقام و رنگش مرتبط با اخلاق و رفتار طرف و جنسش تعیین کننده احتمالی بنیه های اقتصادی فرد و پاکیزگی و چرکین بودن و مرتب و نامرتبی آن نشان دهنده شخصیت پوشاننده آن است،

غیب اللهی در ادامه بیان کرد: از همه لباسها بدتر، لباس شهوت است که زبانی درازتر از همه لباسها دارد و تنها به معرفی نام و فامیل و ظاهر پوشنده و یک صفت غالب باطنی وی که حب مقام است اکتفا نمی‌کند، بلکه زبان گویای بسیاری از صفات و سجایای پوشنده آن است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(سلام الله علیها) یادآور شد: حفظ حجاب و پوشش اسلامی از دستورات مهم دین اسلام است که ریشه در آیات قرآن دارد.

وی اظهار کرد: سلامت روحی و روانی و سلامت جسمی و تحکیم نهاد خانواده از آثار حفظ عفاف و حجاب است که در قرآن کریم به آن اشاره دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha