شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: گاهی از موارد دشمنان تبلیغ می‌کنند که حجاب مانع پیشرفت است، در جواب می‌گوییم بله حجاب مانع پیشرفت فکر و اندیشه‌ شیطانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوای الهی به معنای تبعیت از امیرالمومنین(ع)، ولایت و همراهی کردن با ولایت است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مراسمات بزرگ عید غدیر در سطح استان و کشور، گفت: حضور مردم در جشن بزرگ غدیر، نشان دهنده‌ زنده بودن نگرش‌های دینی در جامعه است.

امام جمعه همدان، افزود: گاهی از موارد نگرانی‌ها و گلایه مندی‌هایی در عرصه‌های معیشتی و اقتصادی وجود دارد، اما توجه به مسایل دینی در جامعه برجسته است، البته عمق بخشی به اعتقادات و معرفت افزایی بیشتر در جامعه، نیازمند تبلیغ و حضور بیشتر متفکران دینی در جامعه است.

چگونه یک نفر در نظام اسلامی از گسترده شدن جشن‌ها احساس عصبانیت می‌کند

وی با بیان اینکه بعضی از افراد و جریانات از این جشن‌ها ناراحتی‌هایی دارند که قابل درک نیست، خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود یک نفر در نظام اسلامی از گسترده شدن این جشن‌ها و اعیاد و حرکت‌های میلیونی احساس عصبانیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه امروز تولیدات علمی حوزوی برای ارتقا دینداری در جامع باید امتداد اجتماعی پیدا کند، اظهار کرد: این مسائل مناسکی است که در جامعه تحقق پیدا می‌کند تا مقدمه‌ای شود برای معرفت اصلی دینی و دینداری عمیق در جامعه.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با روحانیون، خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری نسبت به مسأله‌ تبلیغ توجه دارند و فرمودند، من در عرصه‌ تبلیغ نگران هستم، این هم برای حوزه‌های علمیه وظیفه ایجاد می‌کند که وظیفه‌ی ذاتی آنها است و هم برای هر کسی که می‌تواند تبلیغ کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تبلیغ دین الهی از طرف خداوند متعال را از وظایف اصلی حوزویان دانست و گفت: مبلغان و روحانیون باید مسایل آموزه‌های دینی را در جامعه گسترش دهند و عمق‌بخشی کنند.

مسأله‌ تبلیغ فقط اختصاص به حوزه‌های علمیه ندارد

وی تصریح کرد: مسأله‌ تبلیغ فقط اختصاص به حوزه‌های علمیه ندارد، والدین نسبت به فرزندان خود، معلم در کلاس درس، فرد بازاری و یا یک کارمند و به طور کلی هر جایی که هستیم، موظفیم نسبت به این مهم حساس باشیم.

امام جمعه همدان، یادآور شد: احساس نکنیم تبلیغ فقط وظیفه‌ حوزه‌ علمیه است، بلکه همه‌ کسانی که ظرفیت تبلیغی و تبیینی دارند، باید خود را موظف به دفاع از دین خدا بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما اهل نماز جمعه و یا اهل عبادت و مسجد رفتن باشیم کافی نیست، چرا که اگر ظرفیت تبلیغی داریم باید نسبت به هدایت کردن حتی اگر شده یک نفر نیز اقدام کنیم و به این وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه در نزدیک ایام محرم و صفر هستیم، اظهار کرد: مداحی که می‌تواند مبلغ باشد و سخنرانی که در مراسم حضور دارد، همه لازم است تا نسبت به وظیفه خود توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی می‌تواند و کوتاهی کند، به سفارش پیغمبر(ص) عمل نکرده است، گفت: وظایف فردی در جای خود باید انجام شود، اما همه‌ من و شما در مقابل دین الهی مسئول هستیم و ضروری است در عرصه‌ی تبلیغی نیز ورود کنیم.

افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، در ادامه به هفته‌ حجاب و عفاف اشاره کرد و یادآور شد: افزایش آگاهی، بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است، به بیان دیگر آگاهی پیدا کردن جامعه‌ مخصوصا بانوان از مبانی فکری جریانی که دعوت به برهنگی می‌کند، بالاترین مانع در مقابل بی‌بند و باری‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه باید تمدن غربی را مطالعه کنیم و نسبت به آن شناخت دقیقی داشته باشیم، گفت: امروز یکی از شاخصه‌ها و برنامه‌های دشمن، توسعه‌ برهنگی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: تمدن غربی که امروز هر چند در عرصه‌های مختلف موفقیت‌هایی داشته، اما در عرصه‌ فرهنگی کاملا ضد اخلاق، ضد فطرت، ضد معنویت و یک تمدن شدیدا بی‌عفت است.

وی با بیان اینکه تمدن مادی امروز تلاش می‌کند غرایز و شهوات را میدان‌دار زندگی اجتماعی کند، خاطرنشان کرد: مصلحت سنجی و منفعت طلبی تمدن غربی، مبتنی بر ارضای غرایز بی حد و حصر حیوانی است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه تولید فیلم‌هایی مبتذل توسط تمدن غربی بنایش حیا زدایی از جامعه است، گفت: این تمدن به دنبال آن است اخلاقی که امروز در دنیای غرب حاکم است را در دنیا توسعه بدهد، لذا موثرترین افراد در مقابل این تمدن، بانوان مسلمان ایرانی هستند، هر چند در خود غرب هم بسیاری از بانوان تسلیم شهوت پرستان نشدند.

نسخه‌ شوم برهنگی که تمدن غرب به آن توصیه می‌کند با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست

وی با بیان اینکه نسخه‌ شوم برهنگی که تمدن غرب به آن توصیه می‌کند با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست، یادآور شد: بانوان ایرانی می‌دانند این فرهنگ و این توسعه‌ شوم فرهنگی که دنیای غرب مطرح می‌کند با ذائقه‌ سالم زن ایرانی سازگار نیست، بنابراین امروز بانوان ما بزرگترین مانع توسعه این فرهنگ شوم هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه زن با عفت ایرانی می‌داند امروز در میدان کارزار با تمدن ضد اخلاق و ضد فطرت روبرو است، خاطرنشان کرد: امروز حجاب بانوان، ولو اگر خواهری حجاب کم‌رنگی دارد، صرفا انجام یک وظیفه شرعی فرعی نیست، بلکه امروز شما در میدان رزم و تقابل با تمدن مادی قرار دارید.

وی با تأکید بر اینکه بانوان می‌توانند جنودالله در تقابل با فرهنگ شیطانی باشند، اظهار کرد: الگوی زن مسلمان که در عین فعالیت اجتماعی، متانت و عظمت دارد و بین زیست انسانی فرق می‌گذارد، بزرگترین مانع توسعه‌ تمدن جهل و سقوط است.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: گاهی از موارد دشمنان تبلیغ می‌کنند که حجاب مانع پیشرفت است، در جواب می‌گوییم بله حجاب مانع پیشرفت فکر و اندیشه‌ شیطانی است.

وی با بیان اینکه اگر منظور شما از پیشرفت، پیشرفت فرهنگ غربی و ضد اخلاقی است، پس حجاب مانع پیشرفت این تفکرات حیوانی خواهد بود، گفت: حجاب مانع رشد مادی و معنوی نیست، بلکه یک ابزار است، اسلام حجاب را واجب کرد تا زن بتواند در عین حضور در جامعه، متانت خودش را حفظ کند.

نقشه‌ دشمن از بین بردن عفت و حیا در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه امیدواریم این درک تمدنی از مساله‌ حجاب، بیشتر توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: امروز نقشه‌های دشمن در مساله‌ بانوان متمرکز شده و تلاش می‌کنند عفت و حیا را در جامعه از بین ببرند، اما هیچ کس مثل بانوی ایرانی نمی‌تواند در مقابل این تمدن بایستد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید برای همه حتی دختری که کشف حجاب کرده نیز دعا کنیم، خاطرنشان کرد: این افراد نیاز به گفت‌وگو دارند و باید نقش تمدنی خودشان را به درستی درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، اظهار کرد: حجاب نه یک وظیفه‌ شخصی فرعی، بلکه میدان امروز، میدان کارزار و رزم با یک تمدن شیطانی است و امیدواریم بانوان در این عرصه موفق بشوند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha