شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی

حوزه / سردار یوسفعلی زاده گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها در حوزه حجاب فعالیت ندارد بلکه در تمام عرصه‌ها دعوت به حمایت از دین و ولایت می‌کند و هر آنچه با دین و نظام مقدس اسلامی مخالف باشد را نهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین برهان باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) در یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی که امروز پنجشنبه ۲۹ تیرماه در سالن همایش‌های هلال‌احمر با اشاره به اینکه شهدای امربه‌معروف و نهی‌ از منکر طبق فرمایش مقام معظم رهبری مظلوم هستند، اظهار داشت: شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مقابل ناهنجاری‌ها و ضد ارزش‌ها شهید شدند، آن‌ها جان خود را اهدا کردند تا ذهن نسل جدید را در برابر ناهنجارهایی که دشمنان علیه نظام راه انداخته‌اند پاک کنند.

وی ادامه داد: اهل‌بیت (ع) درراه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جان خود را تقدیم کردند و توسط افرادی به شهادت رسیدند که بر آیات قرآن واقف بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) اضافه کرد: امام حسین (ع) در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به همراه ۷۲ تن از یاران باوفایشان برای خدا قیام کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

در ادامه این همایش سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره ماه محرم فرصت مناسبی است که یاد شهدا را زنده نگه‌داریم و به آن‌ها تمسک بجوییم، اظهار داشت: در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر، کسانی به میدان می‌آیند که اهل درک و فهم هستند و برای ادای تکلیف الهی تحقیر می‌شوند اما از هدف خود دست برنمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه شهدای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به بلوغ و فهمی رسیدند که بدانند جانشان را کجا باید سرمایه‌گذاری کنند و به میدان بیاورند، افزود: در جامعه اسلامی، جهاد و ایثار تداوم‌ راه شهدا است، لذا حرکت روبه‌پیشرفت در عرصه‌های جهادی جریان دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها در حوزه حجاب فعالیت ندارد بلکه در تمام عرصه‌ها دعوت به حمایت از دین و ولایت می‌کند و هر آنچه با دین و نظام مقدس اسلامی مخالف باشد را نهی می‌کند.

وی بابیان اینکه دامنه و عرصه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیار وسیع است، تصریح کرد: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و ضروری است، تبیین الزامات و مسئولیت‌ها است، تبیین دشمنی دشمنان و خباثت آن‌ها در راستای بصیرت سازی، آگاه‌سازی و معرفت سازی است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد در عرصه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خلاصه به مسئولین نمی‌شود؛ در برهه کنونی بدنه نظام خالصانه خدمت می‌کنند و اگر کوتاهی هم از سوی مسئولی صورت می‌گیرد، افرادی هستند که به طرق مختلف در بدنه نظام نفوذ کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه ایمان با تکیه‌ بر امربه‌معروف معنا می‌یابد و باید امید را در جامعه تزریق کرد و امیدواری را در میان آحاد جامعه نهادینه کرد، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با توجه به تلاش دشمن برای نفوذ به جامعه باید در خانواده‌ها بیشتر مورد تبیین قرار گیرد.

وی دراین‌باره توضیح داد: امروز دشمن از طریق دسترسی‌هایی که ایجاد کرده در جان‌ودل و ذهن خانواده‌ها نفوذ کرده و فضای مجازی هر خانواده‌ای را روزانه چندین ساعت درگیر کرده است.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این استان ۸ شهید درراه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام

وی افزود: اولین شهید درراه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان شهید علی نوروزی فاروقی بود که ۲۸ سال گذشته در سال ۱۳۷۴ و همچنین شهدای گران‌قدر روکی، فقیهی فر، مشهدی بندانی، منزل ساز کرمانی، بایزید و الداغی جان گران‌بهای خود را در این راه اهدا کردند.

وداع با شهید جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس، «حمیدرضا محسنی» و تجلیل از خانواده 8 شهید امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha