دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1099564
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی: یکی از دلائل سوزاندن قرآن توسط غربی‌ها این است که تمدن آنها کم کم دارد به خط پایان خود نزدیک می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در سخنانی در جمع مردم نجف، ضمن گرامیداشت ورود امام حسین (علیه السلام) به کربلا در دوم محرم تصریح کرد: سیدالشهدا عراق را از این جهت انتخاب کرد که زمینه ساز آینده اسلام است.

وی با اشاره به اهانت به قرآن در اروپا گفت: موضوع سوزاندن قرآن کریم و اصرار دولت سوئد بر این کار نشانه این است که تمدن غرب کم کم احساس می‌کند که به خط پایان رسیده و در حال فروپاشی است و ما در نبرد تمدنی هستیم و قرآن معرّف تمدن ماست.

او افزود: این یک موضوع احساسی یا فردی نیست بلکه یک اقدام سیستماتیک است که کشورها و رژیم‌ها در پشت پرده، آن را برنامه ریزی می‌کنند و هدف آنها محدود کردن گسترش اسلام است که در عمق اروپا نفوذ کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع محدودیت اقامه شعائر حسینی در افغانستان پرداخته و ضمن محکوم کردن آن گفت: شعائر حسینی و یاد امام حسین (علیه السلام) با این اقدامات از بین نمی‌رود، بلکه هر زمان که حکومت ها شعائر حسینی را محدود می‌کنند، گسترش و نفوذ آن بیشتر می‌شود.

وی در خصوص پیشنهاد قانون جرم انگاری توهین به نمادهای مذهبی و برخود با ترویج همجنسگرایی در عراق خاطرنشان کرد: ما موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده و خواستار رای گیری سریع هستیم.

امام جمعه نجف در مورد برخورد ناشایست ریاست جمهوری عراق با اسقف کلدانی که منجر به خروج وی از بغداد شده بود گفت: ما ضمن احترام به همه مؤلفه‌های عراق بی احترامی به هیچ یک از آنها را نمی‌پذیریم و این فرهنگ ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha