دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قبانچی گفت: سوئد برای سومین بار اجازه سوزاندن قرآن کریم را می‌دهد و این در واقع اعلان جنگ علنی در برابر اسلام و مسلمانان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در سخنانی در حسینیه اعظم فاطمیه شهر نجف گفت: سوئد برای سومین بار اجازه سوزاندن قرآن کریم را می‌دهد و این در واقع اعلان جنگ علنی در برابر اسلام و مسلمانان است.

وی افزود: این جنگ با شکست غرب به پایان می‌رسد، چرا که بیداری اسلامی در حال گسترش در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی با اشاره به سالگرد نسل کشی ایزدی‌ها در عراق به دست داعش تصریح کرد: در جنایت داعش ۲۷۰۰ زن و کودک ایزدی تا کنون ناپدید شده‌اند و این یک جنایت در برابر بشریت است.

امام جمعه نجف در ادامه به نقش خانواده در تربیت کودک پرداخته و اظهار داشت: اسلام و پیامبران، صاحب پروژه حمایت از خانواده و کودک هستند؛ قانون مصوب سازمان ملل، حمایت از کودک نیست بلکه در واقع جنایت بر او است.

وی افزود: اسلام به تربیت فرزند دعوت می‌کند، در حالی که تمدن غربی که نزدیک به افول خود است دغدغه‌اش فروپاشی خانواده، نابودی انسانیت و غفلت از دنیای کودکی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در تدوین صحیح روایت کربلا گفت: نبرد کربلا دو صفحه دارد؛ صفحه اول نقش شهادت و فداکاری و دلاوری است که امام حسین (علیه السلام) آن را رهبری کردند و صفحه دوم صفحه روایتگری و ثبت تاریخ است که حضرت زینب (سلام الله علیها) رهبری آن را به عهده داشتند.

او اضافه کرد: به برکت نگارش تاریخ صحیح قیام امام حسین (علیه السلام)، جهان شاهد انفجاری در گسترش آرمان حسینی است و همانگونه که می‌بینیم در سراسر جهان شعائر حسینی گرامی داشته می‌شود.

اجازه سوزاندن قرآن اعلان جنگ علنی در برابر اسلام است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha