سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان جمعیت را از مؤلفه های قدرت دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ فرزندآوری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، هشتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان امروز به ریاست حجت ‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

موضوع مورد بحث در این نشست فرهنگی، جمیت و فرزندآوری بود، تعدادی از مسئولان و اعضای شورا پیرامون علل و زمینه های افزایش و کاهش جمعیت، موانع پیش روی خانواده ها در این عرصه و ضرورت ورود اقشار مختلف نکاتی را مطرح کردند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه از جمله مؤلفه های قدرت می توان به مسأله جمعیت اشاره کرد، اظهار کرد: زمینه ها و بسترهای رشد جمعیت را همگان باید فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به جایگاه والای شورای فرهنگ عمومی در میان نهادهای مهم و تصمیم ساز اشاره و ادامه داد: مصوبات این شورا برای همگان لازم الاجرا است. درخصوص فرزندآوری و ازدواج اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید در راستای همدیگر باشند.

رئیس نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در کنار خودداری از اقدامات جزیره ای، بایستی بین یکدیگر هم افزایی داشته باشند تا بتوان تصویبات شورا را اجرایی کرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اگر به دنبال تغییر در رویکرد یا دیدگاه اشتباه جامعه نسبت به مسأله فرزندآوری هستیم باید به مقوله فرهنگ سازی توجه کرد، خاطرنشان کرد: بایستی با فرهنگ سازی نگاه جدیدی را در مردم نسبت به فرزندآوری ایجاد کرد در همین راستا راهکارهای فرهنگ ‌سازی توسط نهادهای متولی و نخبگان ارائه شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های خوزستان در جهت فرهنگ سازی در عرصه ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و فرزندآوری، افزود: نسبت به مسأله سقط جنین باید برخورد شود و دستگاه‌های متولی به صورت جدی نقش آفرینی کنند.

در این نشست، مدیرکل، معاون و نماینده ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، صدا و سیمای استان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سپاه حضرت ولیعصر(ع) خوزستان، تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه شهید چمران، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha