دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1099998
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تصاویر/ ششمین روز مراسم عزاداری هیات محبان الزهرا سلام الله شهرستان تکاب

حوزه/ مجلس امام حسین علیه‌السلام برکات فراوانی دارد و در طول تاریخ افراد زیادی بوده‌اند که به برکت این مجالس توبه نصوح کرده‌اند و از شور حسینی  به شعور حسینی رسیده‌اند و عاقبت به خیر شده‌اند. امثال رسول ترک‌ها  و برخی از شهدای دفاع مقدس نمونه‌هایی از این برکات هستند.

خبرگزاری حوزه | شعور حسینی در عزاداری سالار شهیدان از نکات مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد و محبین آن حضرت از آن غافل نباشند. یکی از اساسی‌ترین مصادیق شعور حسینی این است که انسان محبت خود را عملا هم ثابت کند و این امر فراهم نمی‌شود مگر با تمسک به اوامر و نواهی امام حسین و سایر معصومین علیهم‌السلام. به عبارت دیگر انجام واجبات و ترک گناهان، تکمیل محبت به حضرات معصومین است.

خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به نبی اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونی‏ یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ؛ بگو: اگر خدا را دوست می‏دارید، از من پیروی کنید! تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد و خدا آمرزنده مهربان است.» (آل عمران/۳۱)

طبق فرمایش قرآن کریم ، لازمه محبوب خدا شدن، تبعیت از رسول خدا صلی الله علیه و آله است. تبعیت از نبی اکرم صلی الله علیه و آله ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از این مصادیق پیروی از عترت ایشان و محبت داشتن به این ذوات مقدسه است.

طبیعی است که پیروی از این بزرگان همان انجام واجبات و ترک محرمات الهی است که مصادیق مختلفی دارد؛ از ادای فرایض دینی مثل نماز و روزه گرفته تا حفظ حجاب و ترک محرماتی مثل غیبت ، دروغ ، نگاه حرام و ... .

بنابراین جا دارد که برپا کنندگان عزای حسینی به این نکته توجه داشته باشند و صرفا به اقامه عزا اکتفا نکنند.

مجلس امام حسین علیه‌السلام برکات فراوانی دارد و در طول تاریخ افراد زیادی بوده‌اند که به برکت این مجالس توبه نصوح کرده‌اند و از شور حسینی به شعور حسینی رسیده‌اند و عاقبت به خیر شده‌اند. امثال رسول ترک‌ها و برخی از شهدای دفاع مقدس نمونه‌هایی از این برکات هستند.

بابک شکورزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha